هواشناسی آذربایجان غربی درباره کاهش افق دید در جاده‌ها هشدار داد

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین الگوهای پیش بینی با عبور امواجی بارشی از منطقه وضعیت جوی استان تحت تاثیر بارش‌های متناوب باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر برف و وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: زمان شروع این پدیده جوی بعد از ظهر روز چهارشنبه بوده و با تاثیرگذاری بر تمامی مناطق تا پایان روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی نیز برای استان در روزهای پایان هفته پیش بینی می‌شود.

صابری با بیان اینکه برای روزهای آینده وزش باد و رعد و برق نیز پیش بینی شده است، اضافه کرد: شهروندان لازم است از تردد در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و در تردد جاده ای نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: گرمترین شهر آذربایجان غربی مهاباد با مثبت ۱۷ درجه سانتی‌گراد و خنک ترین تکاب با منفی پنج درجه سانتی‌گراد بوده و دمای ارومیه مرکز استان نیز بین منفی سه و مثبت ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که شهروندان آن اغلب از اواسط شهریور تا اوایل خرداد ماه شاهد بارش باران و در زمستان‌ها بارش برف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *