تهیه بانک اطلاعاتی شهرستان قصرشیرین برای مدیریت در زمان بحران ضروری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قصرشیرین در محل فرمانداری، افزود: بانک اطلاعاتی و شناسنامه عملیاتی کمک می کند که در مواقع وقوع بحران با اطلاع کامل از تجهیزات در کمترین زمان بهترین خدمات‌رسانی را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید تمام نقاط حادثه‌خیز، آسیب‌ها و تهدیدات نیز توسط دستگاه‌های مختلف شناسایی و احصا شوند و اقدامات لازم برای تقویت مدیریت بحران صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه بر لایروبی و نی‌زدایی رودخانه الوند که از سطح شهر قصرشیرین می گذرد و یک و نیم کیلومتر آن بحرانی است توسط شهرداری و امور آب تاکید کرد و گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی و ابلاغیه های وزارت کشور در روزهای آینده که شاهد بارندگی ها خواهیم بود باید تمام مقدمه های لازم و تدابیر مقابله با بحران لحاظ شود تا دچار مشکل نشویم.

حیدری ادامه داد: در اولین بارندگی ها همیشه معضلاتی گریبانگیر مردم و شهروندان می شود از این رو باید ضمن اطلاع از آخرین وضعیت امکانات، ادارات خدمات رسان آمادگی لازم را داشته باشند و نسبت به لایروبی مسیل ها و جوی ها در داخل شهر قصرشیرین اقدام شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: در مجموع ۵.۷ کیلومتر طول رودخانه الوند و مسیل ها و کانال سرپوشیده آبشوران در داخل شهر قصرشیرین است که باید پیش از بارندگی ها کار لایروبی آن انجام شود چون در مواقع بارندگی می تواند باعث ایجاد سیلاب و مخاطره آفرین باشد.

وی بر گشت زنی مستمر توسط ادارات خدمات رسان و شهرداری برای رفع مشکلات سطح شهرو شناسایی و برطرف کردن آن تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری برنامه ریزی کند که یکی از روزهای ایام هفته تمام روسای ادارات در یکی از محله‌های سطح شهر نسبت به تنظیف محله به منظور ایجاد مشارکت در زیباسازی شهر و رفع مشکلات آن محله و خدمات رسانی به مردم، اختصاص یابد و این مهم برای همیشه به یک فرهنگ تبدیل شود.

حیدری افزود: هیچ کس حق ندارد برداشت شخصی از قوانین داشته باشد چون قانون صریح و بخشنامه روشن است و باید طبق آن عمل کنیم و منتظر نباشیم که دیگری قانون را اجرایی و عملیاتی کند.

وی همچنین بر پاسخگویی مرکز پیام تمام ادارات خدمات رسان تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه ها باید ملزمات و امکانات مقابله با بحران را داشته باشند ضمن اینکه همیشه نیز برای خدمات رسانی در مواقع بحران آماده باشند و همچنین جمعیت هلال احمر نیز نسبت به آموزش دهیاران اقدام کند.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *