مشکلی در زیرساخت‌های خدماتی مناطق زلزله زده خوی وجود ندارد/ ارتباطات پایدار است

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر در همه روستاها و شهرهای شهرستان خوی و برخی شهرهای اطراف، آب شرب پایدار برقرار است.

لطیف خوش سیرت افزود: در یک یا ۲ روستا، نشت انشعاب برخی مشترکان را داشتیم که اکیپ‌ها به محل اعزام شده و در حال رفع مشکل هستند.

وی اضافه کرد: در این زمین لرزه به تاسیسات آب شهرستان خوی هیچی آسیبی وارد نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی هم اظهار کرد: در تاسیسات گاز شهرستان خوی هیچ مشکلی وجود ندارد.

علیرضا شیخی ادامه داد: در برخی منازل، بر اثر سقوط دیوار، لوله‌های داخلی گاز دچار مشکل و موجب قطع گاز شده که به محض رفع آنها، گاز این مشترکان وصل خواهد شد.

وی افزود: ۴۲ اکیپ نشت یاب شرکت گاز هم در سه شهرستان خوی، سلماس و چایپاره در حال بررسی وضعیت هستند تا نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند که تاکنون مشکلی گزارش نشده باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی هم گفت: در حال حاضر، شبکه برق به طور کامل در شهرستان خوی برقرار بوده و مشکل قطع برق نداریم.

طاهر کیامهر اضافه کرد: ۱۵ اکیپ امدادی در شهرستان خوی مستقر بوده و مشکلات احتمالی را به سرعت رصد و رفع کرده‌اند.

وی اظهار کرد: البته اکیپ‌های شرکت توزیع نیروی برق در شهرستان‌های شمال استان آذربایجان غربی در ارومیه به صورت آماده باش هستند تا در صورت بروز زمین لرزه‌های جدید احتمالی فعالیت کنند که خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

ارتباطات در مناطق زلزله زده آذربایجان غربی پایدار است

مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان غربی هم در خصوص وضعیت ارتباطی در این منطقه گفت: به رغم وقوع زلزله در استان ارتباطات همچنان در این مناطق برقرار است و هیچ گونه گزارشی از قطع ارتباط در اپراتورهای ارتباطی گزارش نشده است.

 قاسم جلیلی نژاد اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله به سرعت کارگروه مدیریت بحران استان در شهرستان خوی با ریاست استاندار آذربایجان غربی تشکیل شد و طی بررسی های انجام شده هم اکنون در اثر زمین لرزه هیچ گونه اختلالی در شبکه ارتباطات ثابت و دیتای استان وجود ندارد و ارتباطات در مناطق زلزله زده پایدار است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه ۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده و به حدود ۴۵۰ واحد هم بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *