نقاط سیل‌خیز استان قزوین شناسایی شد

به گزارش ایرنا، محمدرضا علیمی روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود:  در آستانه فصل بارش قرار گرفته‌ایم و مجموعه مدیریت بحران استان پیش‌بینی‌ های لازم برای جلوگیری از آسیب سیل انجام داده اند.

وی با بیان اینکه متولی ساماندهی رودخانه‌های استان شرکت آب منطقه‌ای است، گفت: اطلاعات و پایش های لازم انجام شده و طی جلسات متعددی در اختیار شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی استان و فرمانداران شهرستانها قرار گرفته است.

علیمی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله با وقوع سیل، لایروبی رودخانه‌ها، پاکسازی پلها و مسیر عبور آب است که می‌توان در مناطق بالادست با پروژه‌های آبخیزداری از  شدت سیلاب جلوگیری کرد و در همین راستا اداره منابع طبیعی استان طرح‌های آبخیزداری میان‌مدت و بلندمدتی را در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات جدی جهت کاهش آسیب سیلاب‌ها، آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها بوده است و متصرفان غیرقانونی باید شناسایی شده و به دستگاه قضا معرفی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: خطرات تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها برای مناطق مختلف بسیار زیاد است و از این نوع تصرفات در نقاط مختلف استان دیده می‌شود و باید با این پدیده به طور جدی برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *