آماده‌باش مدیریت بحران در پی زلزله هرمزگان/ مردم نگران نباشند

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از آمادگی تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی، نظامی و مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور محمد حسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله امروز که در جنوب کشور رخ داد گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری با مرکزیت شهر فین در استان هرمزگان که در ساعت ۱۳:۴۴ امروز در عمق ۱۴ کیلومتری از سطح زمین رخ داد، سازمان مدیریت بحران تمام دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را به حالت آماده‌باش درآورد و این آماده‌باش تا ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گزارش تیم‌های ارزیاب حاکی از آن است که این زلزله خسارت جانی در پی نداشته است، ادامه داد: همچنین تا کنون آسیب چندان و قابل توجهی نیز به ابنیه وارد نشده است. با این وجود نیروهای امدادی و مرتبط با مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار دارند و هشدارها و توصیه‌های لازم به بخشداری‌ها و مقامات محلی ارسال و ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه مردم نباید نگرانی و ترسی بابت زلزله داشته باشند، گفت:‌ باید بدون ترس و وحشت از زلزله همواره در برابر آن آماده و هوشیار بود. به ساکنان این مناطق توصیه می‌کنم که نگرانی بابت زلزله نداشته باشند اما با حفظ هوشیاری از قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های سست پرهیز کنند. همچنین اخبار مدیرت بحران و دستورالعمل‌های امدادی را تنها از منابع رسمی دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *