تخصیص اعتبار به امور پیشگیرانه، سرمایه گذاری برای کشور است

دکتر نامی گفت: سیل گسترده مردادماه ۳۳ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خسارت ۳۳ هزار میلیارد تومانی سیل گسترده مردادماه در کشور گفت: در سیلاب اخیر علیرغم پیش بینی کارشناسان مبنی بر خسارات جانی زیاد با توجه به اطلاع رسانی از طریق پیامک‌ها و هشدار از طریق دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و بخشداری‌ها دهیاری‌ها و نیرو‌های بسیجی به میزان قابل توجهی از خسارات جانی کاسته شده است هرچند تلفات حتی یک نفر هم زیاد است.

دکتر نامی با اشاره به نسبت ۱ به ۱۸ سرمایه‌گذاری در امور پیشگیری در کاهش ۱۸ برابری خسارات بعدی تاکید کرد و گفت: عملیات آبخیزداری در کشور و به طور خاص در استان خشک و نیمه خشک اصفهان یک ضرورت است و باید به طور جدی پیگیری و اجرا گردد.

اوافزود: همچنین سد‌های زیرزمینی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه هم در جهت حفظ روان آب‌های ناشی از باران‌های فصلی و هم مدیریت سیلاب در منطقه خشک و نیمه خشک اهمیت دارد.

دکتر نامی با مقایسه کاهش میزان تلفات زلزله فین هرمزگان نسبت به زلزله بم با مشخصات مشابه اظهار کرد: در بخش آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی علیرغم فراوانی بالای مخاطرات طبیعی مانند زلزله و سیل در کشور پتانسیل و اقدام به موقع متناسب در کشور وجود دارد که با توجه به بازسازی و بهسازی و نوسازی مناطق خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی و بافت فرسوده شهر‌ها و روستا‌ها خسارت بسیار کمتری در زلزله هرمزگان نسبت به زلزله بم مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *