روستای کریان در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه باید جابجا شود

به گزارش ایرنا؛ «غلامرضا شهبازی» عصر پنجشنبه در جریان بازدید از این روستا، افزود: با توجه به مسبوق به سابقه بودن این موضوع در روستای کریان پس از دریافت خبر رانش زمین در این روستا، ضمن حضور در روستای مذکور از محل بازدید و جلسه‌ای با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان و مسئولین اداره کل منابع طبیعی در محل روستا برگزار و پس از بحث و تبادل نظر در این خصوص از محل های پیشنهادی و جانمایی جدید روستا بازدید گردید.

وی اظهار کرد: اعضای حاضر در جلسه با عنایت به خطر رانش زمین و وجود رودخانه فصلی در مجاورت این روستا بر ضرورت جابجایی مکان جدید روستا تاکید نمودند.

مدیرکل بنیاد مسکن نیز در این رابطه عنوان کرد: پس از تصویب و تایید مکان جدید روستا از سوی اداره کل منابع طبیعی استان، اقدام به انجام عملیات ساخت و جابجایی روستای جدید خواهد نمود.

آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای ارائه خدمات به زائران اربعین

شهبازی همچنین در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با محوریت اربعین سال۱۴۰۱ نیز بر ضرورت آمادگی کامل اعضای ستاد مدیریت بحران استان و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی در جهت هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطر در راهپیمایی اربعین امسال تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ضمن اعلام آماده باش کامل به تمامی دستگاه های اجرایی، عضو این ستاد اظهار داشت: بازدید مدیران دستگاه های اجرایی از ابتدا تا انتهای مسیر حرکت زوار در استان به منظور پیشگیری و کاهش هرگونه مخاطره احتمالی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) صورت خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: برابر وظایف ذاتی ، اقدامات دستگاه های خدمات رسان از جمله ادارات آب و برق و  سوخت، مخابرات ، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس، هلال احمر از دید مدیریت بحران مورد بررسی و نظارت کامل قرار خواهد گرفت.

شهبازی از مدیران و همکاران عضو ستاد خواست که تا پایان مراسم از هیچ گونه خدمتی در این راستا فرو گذار ننموده و آماده هر گونه عملیات اجرایی و امدادی به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) باشند.

۱۶۱ جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین در جلسه ارتقای ایمنی جایگاه های سوخت در استانداری گفت: این استان دارای ۱۶۱ جایگاه پخش سوخت مایع و سی ان جی (CNG) است که ۳۲ جایگاه آن متعلق به شهرداری‌های سطح استان می باشد.

شهبازی» افزود: هدف از تشکیل این جلسه ارزیابی و ارتقای سطح آگاهی ایمنی مسوولان و متصدیان جایگاه‌های سوخت در راستای پیشگیری و کاهش مخاطره آتش سوزی در این جایگاه‌ها است.

وی در ادامه از تشکیل کمیته ویژه بازدیدهای دوره ای به منظور ارزیابی  وضعیت ایمنی جایگاه های سوخت در سطح استان خبر داد و ضمن تاکید بر ارتقا سطح آموزش و آمادگی دستگاه‌های ذی ربط نظارت مستمر در این خصوص را ضروری دانست.

در این جلسه مدیران عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، شرکت پخش فرآورده های نفتی و اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور حضور داشتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت و بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *