حوادث طبیعی بیش‌از ۸ هزار میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت زد

علیرضا شهرکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی و سیلاب این مدت بیشترین خسارت را به ترتیب به راههای ارتباطی، زیرساخت‌های شهری و بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

وی ادامه داد: براثر بارندگی های این مدت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند که باید مجدد بازسازی شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین ۵۵۰ واحد مسکونی استان براثر بارندگی و سیلاب این مدت نیازمند تعمیر هستند.

وی بیان کرد: بخش عمده خسارت حوادث طبیعی سیستان و بلوچستان در سالجاری با ۵۶ درصد به سیلاب و بارندگی های مونسون اختصاص دارد.

شهرکی گفت: همه ساله در فصل مونسون که از اواخر بهار تا اواخر تابستان ادامه دارد دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان دستخوش تغییرات جوی شده و بارانها و بادهای موسمی دریا را مواج و رودخانه ها را دستخوش طغیان می‌کند و سیلاب جاری می‌شود.

وی اظهارداشت: امکان بروز بارندگی های سیل آساد در دیگر نقاط کشور در تابستان وجود دارد اما در این استان تحت تاثیر پدیده مونسون شاهد بروز مداوم و شدت بالا در این ایام هستیم که خسارت های بسیار سنگینی را بویژه به راه‌های ارتباطی وارد می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به آمادگی کامل در استان و تجربه حوادث مداوم در زمینه سیلاب و بارندگی در تابستان با اتخاذ تدابیر لازم توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی شاهد کمترین خسارت وارده هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *