بیش از ۳۰۰ ساختمان ناایمن و پرخطر در کلانشهر کرمانشاه شناسایی شد

«غلامرضا شهبازی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارگروه مذکور طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور، به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری اداره کل راه و شهرسازی و با عضویت سایر دستگاه‌های مرتبط  شروع به کار نموده است.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز به کار این کارگروه بنا به تاکید استاندار کرمانشاه بیش از ۳۰۰ ساختمان ناایمن اعم از عمومی ، تجاری و مسکونی با نظارت و پایش دستگاه‌های متولی امر شناسایی گردیده که بر اساس ضوابط در جلسات آتی کارگروه در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

پاساژها و مغازه‌های بازار شهر کرمانشاه ایمنی مناسبی ندارند

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بررسی‌های که از وضعیت پاساژها و مغازه‌های بازار کرمانشاه و بافت قدیمی آن انجام شده، بسیاری از ساختمان‌ها از ایمنی مناسب برخوردار نبودند و به مالکان آنها اطلاع رسانی و اخطار داده‌ایم تا نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند.

«فرهاد فرهودی» با بیان اینکه برای ۸۱ مالک ساختمان در بازار شهر کرمانشاه اخطار صادر کرده‌ایم، افزود: به مالکان پاساژها به خصوص در بافت قدیمی اخطار دادیم که نسبت به ایمن سازی اقدام کنند و اگر پس از ۲ یا سه بار اخطار  ایمن سازی انجام ندهند به دادستانی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه با بیان اینکه تمام واحدها و مراکزی که اخطاریه به آنها ابلاغ شده، فاقد ایمنی هستند، اظهار داشت: در سطح شهر کرمانشاه  ۱۲۸ پارکینگ روباز داریم که تاکنون برای هر کدام ۲ بار اخطار مبنی بر رعایت اصول ایمنی صادر شده است.

فرهودی همچنین بیان داشت: در این مدت ۵۷ اخطار برای جایگاه‌های سوخت، ۱۷ مورد برای بیمارستان‌ها، ۳۰ مورد به بنگاه‌ها و موسسات، ۹ مورد برای مراکز درمانی صادر شده که از آنها درخواست می شود قبل از بروز حادثه نسبت به رفع ناایمنی ها اقدام کنند.

وی در پایان با قدردانی از دادستانی استان، اتاق اصناف و مدیریت بحران استانداری، گفت: در زمینه ایمن سازی اماکن و ساختمان ها و بناهای ناایمن سطح شهر نیاز به حمایت بیشتر داریم.

کلانشهر کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه را در خود جای داده است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلون نفری آن نیز در بافت فرسوده و مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *