آلودگی آب برخی از قنوات خراسان جنوبی خیران پیگیر رفع مشکل هستند

آلودگی آب برخی از قنوات خراسان جنوبی خیران پیگیر رفع مشکل هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران احصاء مشکلات و مسائل روستاها و مناطق محروم را از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی دانست و افزود: عدم بهداشت و غیرقابل شرب بودن آب قنوات برخی از روستاها از جمله مشکلاتی بوده که جدیداً احصا شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم وجود آب قنات به دلیل آلودگی آب امکان استفاده مردم روستا از این آب غیر ممکن است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه محرومیت زدایی بررسی میدانی از این پروژه‌ها انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی نمونه‌گیری از آب قنات روستای سنگ آباد را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: پیگیری‌ها و نمونه برداری‌ها نشان از این داشت که علت آلودگی آب در مسیر قنات است.

وی ادامه داد: در راستای رفع این آلودگی مسیر آب به طول ۳۵۰ متر از مادر چاه لوله گذاری شد و بعد از اتمام لوله گذاری و نمونه برداری و آزمایش مجدد، آب کاملاً بهداشتی و مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت.

هنری با بیان اینکه نمونه برداری از آب چهار قنات در دستور کار قرار دارد، افزود: امید است با کمک خیرین کار اجرایی این قنوات تا پایان سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی استان یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده در راستای کمک به پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی است، گفت: این مجمع مبتنی بر نیازهای احصاء شده مناطق مختلف و در موضوعات مختلف عمرانی، فرهنگی، اشتغال و سلامت فعالیت می‌کند.

هنری با بیان اینکه کل اعتبار این پروژه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود، افزود: طی دو ماه گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از کمک‌های خیرین در پروژه‌های مرتبط با منابع آب جذب و بیش از سه برابر این مبلغ در بحث خرید مصالح و کمک‌های سازمان بسیج سازندگی استان کار اجرایی انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش قابل توجهی از پروژه‌ها برای سال ۱۳۹۹ پیش بینی و در ابتدای سال کار اجرایی این پروژه‌ها استارت خواهد خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *