بارش‌های همرفتی در غرب اصفهان به آبگرفتگی معابر منجر شد

منصور شیشه فروش شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از عصر امروز بارش های همرفتی و ناگهانی در برخی از مناطق غربی استان مانند نجف آباد، گلپایگان، خوانسار، مبارکه، فلاورجان، علویجه و دهق صورت گرفت و شب نیز در مناطق دیگری مانند شهر بهارستان و بخش هایی از کلانشهر اصفهان شاهد رعد و برق و بارش ناگهانی باران بودیم.

وی ادامه داد: رگبار شدید باران و جاری شدن سیلاب در منطقه “تیکن” شهرستان گلپایگان و “سنگ سفید” شهرستان خوانسار به آبگرفتگی چند واحد مسکونی و وارد شدن خسارت به معابر، بخش کشاورزی و شانه راه‌ها منجر شد که تیم های مدیریت بحران و عوامل امدادی به مناطق اعزام شدند و برای تخلیه منازل و معابر اقدام کردند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: همچنین بارش شدید باران و جاری شدن روان‌آب در شهر نجف آباد و “جوزدان” باعث آبگرفتگی معابر، پل‌ها و جاده ها شد و عملیات تخلیه آب توسط عوامل امدادی انجام شد.

وی با بیان اینکه شدت این بارش ها به تدریج کاهش می یابد، گفت: پیش بینی می شود که فردا بعدازظهر و اوائل شب نیز در مناطق غربی استان بارش های رگباری را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: عصر امروز شاهد فعال شدن کانون های گرد و غبار و وزش طوفان در شرق اصفهان از جمله محور سگزی، کوهپایه و همچنین بخش مهردشت نجف آباد بودیم که به کاهش میدان دید و وارد شدن خسارت به درختان و تابلوهای تبلیغاتی منجر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از جمعه تا دوشنبه هفته آینده نیز وزش باد بویژه در جنوب و جنوب شرقی پیش بینی شده که سرعت وزش باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد و همراه با گرد و غبار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *