استاندار مازندران خواستار تسریع در بازسازی مناطق سیل زده چالوس شد

به  گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمحمود حسینی‌پور سه شنبه شب در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران استان مازندران در چالوس گفت: با تشکیل این ستاد بازسازی هر چه زودتر عملیات بازسازی بناهای مسکونی و محورهای اصلی و فرعی آسیب دیده بر اثر سیل باید شروع شود. 

برابر آمار در این سیل حدود ۵۳ بنای مسکونی حدود ۱۰۰ درصد تخریب شدند و ۲۶۳ بنای مسکونی هم نیاز به مرمت دارند.

استاندار مازندران بر ضرورت قلع و قمع تمامی بناهای مسکونی و غیر مسکونی در حاشیه و حریم رودخانه ها تاکید کرد و افزود: مسوولان خدمات رسان هم تحت هیچ شرایطی نباید اجازه بدهند ساخت و سازی از این به بعد در این نقاط حادثه ساز ساخته شود.

حسینی پور همچنین با انتقاد از کوتاهی مسوولان مربوط در برچیدن درختان مزاحم در حریم و بستر رودخانه ها اظهار داشت: این موضوع گلایه تمامی  روستاییان نیز است و باید هر چه زودتر این درختان ریشه کن شده و درختان افتاده و خشک نیز از بستر رودخانه ها جمع آوری شود.

استاندار مازندران به اهمیت پیشگیری در بروز بحران برای کاهش خسارت اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر باید در مواجه با بحران ها سرعت عمل را نیز مورد توجه قرار دهیم.

ضرورت نهادینه کردن بیمه حوادث

حسینی پور از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست تا طی ابلاغیه ای به شهرستان ها فرهنگ بیمه حوادث در این استان را نهادینه کند.

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا دولت خسارت پرداخت نمی کند، در حال حاضر بیشتر نقاط کشور سیل رخ داده و در توان دولت با توجه محدودیت های مالی تحقق این امر دشوار است.

استاندار مازندران با اظهار آنکه مدیریت بحران دیگر به شیوه سنتی جواب نمی دهد افزود: ستاد مدیریت بحران باید در مازندران حادثه خیز مانند خیلی از نقاط توسعه یافته دنیا بروز شود.

طرح جامع مدیریت سیل مازندران تا ۶ ماه آینده تدوین شود

حسینی پور همچنین خواستار تهیه طرح جامع مدیریت سیل مازندران طی ۶ ماه آینده شد.

وی قبل از حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مازندران به بخش مرزن آباد چالوس رفت و با حضور میدانی در مناطق سیل زده از نزدیک بر عملیات رفع کامل مشکلات این روستاها را نظارت کرد.

حسینی پور در جریان بازدید از روند ترمیم راه ارتباطی روستای سیل‌زده واسپول و پل پولاد کوه، با خانواده هایی که برخی نزدیکان خود را در این سیل از دست داده بودند، دیدار کرد.

استاندار مازندران با ابراز رضایت از روند ترمیم و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده در این منطقه، از اعضای ستاد مدیریت بحران و همکاری بخش های خصوصی به ویژه پیمانکاران قدردانی کرد.

استاندار مازندران از زمان وقوع سیل برای سومین بار است که از نقاط سیل زده شهرستان چالوس بازدید می کند.

امروز با پیدا شدن ۲ جسد جدید، تعداد فوتی ها در سیل اخیر بخش مرزن آباد به هشت نفر و مفقودی ها نیز به ۲ نفر رسید.

برابر گزارش های رسمی ، سیل بامداد جمعه گذشته تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف از جمله راه های ارتباطی ، شبکه های برق رسانی ، آبرسانی،  مخابرات ، رودخانه ها و زندگی مردم نقاط روستایی بخش مرزن آباد چالوس وارد کرده است.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کرج – چالوس محدوده کندوان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *