سیلاب مسیر ارتباطی ۲۴ روستای شهرستان جیرفت را مسدود کرد

احمدبلندنظر بامداد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای بازگشایی این محورهای ارتباطی انجام می دهیم.

وی افزود: بعضی از این راه های روستایی نیازمند فروکش سیلاب بوده تا در اسرع وقت بازگشایی شود.

بلندنظر از آمادگی ستاد بحران خبر داد و گفت: اعضای ستاد بحران در مناطق سیلزده هستند.

سیلاب سبب آسیب فیبر نوری بخش اسفندقه جیرفت شد

سرپرست فرمانداری جیرفت از آسیب سیلاب به فیبر نوری بخش اسفندقه خبر داد و گفت: سیلاب سبب آب بردگی چند نقطه از این بخش شده که بخشی از تخریب ها در مسیر فیبر نوری بوده است.

وی با بیان اینکه فیبرنوری مختص بخش اسفندقه بوده است، اظهار داشت: ستاد بحران پیگیر رفع این مشکل است.

بیشترین خسارت سیلاب در بخش اسفندقه

وی با بیان اینکه بارش باران امروز سبب ایجاد سیلاب در مناطق کوهستانی شهرستان جیرفت شده است، بیشترین میزان خسارت را به ترتیب در بخش اسفندقه، ساردوییه(دلفارد) و جبالبارز شمالی اعلام کرد.

وی به گزارش خرابی های سیل امروز در بخش اسفندقه اشاره کرد و از قطع راه روستای سرگز، تخریب دو دهانه پل در محور اصلی جیرفت- اسفندقه و خسارت به باغات کشاورزی این بخش خبر داد.

سرپرست فرمانداری جیرفت از قطع شدن راه روستای ۸۳ خانوار در قرقطوئیه بخش اسفندقه خبر داد و گفت: قسمتی از  شبکه آب آشامیدنی این منطقه نیز تخریب شده و به محصولات کشاورزی آسیب زیادی وارد شده است.

وی به تخریب سیل بند جاده روستای بغبغوئیه اشاره کرد و افزود: همچنین سیل بند حفاظتی قنات و باغات تخریب شده است.

بلندنظر از تخریب آب نمای محور روستای دولت آباد – حسین آباد خبر داد و گفت: در روستای قنات نو سیلاب به مزارع کشاورزی و لوله های آبرسانی کشاورزی آسیب وارد کرده است.

انسداد ۷ محور روستایی دهستان دلفارد

سرپرست فرمانداری جیرفت از مسدود شدن هفت محور روستایی دهستان دلفارد خبر داد و گفت: هم اکنون در دلفارد حضور پیدا کردم و در حال پیگیری ماشین الان سنگین برای بازگشایی این محورهای روستایی هستیم.

وی افزود: تمام تلاش ستاد بحران را انجام می دهیم تا امشب این مسیرها باز شود.

مردم از حضور در کنار رودخانه ها خودداری کنند

بلند نظر به وضعیت قرمز سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی جنوب کرمان در وضعیت قرمز بوده بنابراین مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

وی تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی را از خصوصیات این سامانه برشمرد و زمان شروع را شنبه و زمان پایان این سامانه را پایان روز دوشنبه دانست.

وی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید(بویژه در ساعات بعدازظهر)، تگرگ و صاعقه را مخاطرات این سامانه برشمرد و بر  وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق هشدار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *