فرماندار: مانور آمادگی در برابر سیل احتمالی در تفت برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهشیری در حاشیه این مانور که عصر روز سه شنبه برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از بارش باران و جاری شدن سیلاب و روان آب برای روزهای چهارشنبه تا جمعه در شهرستان تفت بویژه در ارتفاعات این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: دستگاه ها تمام تلاش خود را انجام می دهند ولی ضروری است تا مردم هم آمادگی لازم را داشته باشند و از صعود به ارتفاعات و گردش در ییلاقات پرهیز کنند.

فرماندار تفت اضافه کرد: تمام تلاش دستگاه های شهرستان؛ کاهش خطرات ناشی از جاری شدن سیلاب احتمالی در نقاط شهری و روستایی شهرستان است و تاکنون بخش اعظمی از موانع موجود در رودخانه‌های فصلی پاک‌سازی و تقویت سیل بندها صورت گرفته و تا فرصت باقیمانده شروع بارش‌ها این موضوع ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همشهریانی که خانه آن‌ها دارای کرسی نیست و احتمال نفوذ روان آب‌ها در منازل آن‌ها وجود دارد اقدامات خود محافظتی از قبیل تهیه کیسه‌های شنی را در دستور کار قرار دهند که بدین منظور دپوی شن در چند نقطه شهر تفت توسط شهرداری تفت برای استفاده مردم انجام شده است.

دهشیری به تعطیلی تفرجگاه‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: از عصر روز سه‌شنبه تفرجگاه‌های شهرستان به‌ویژه دو تفرجگاه دره گاهان و چشمه تامهر تعطیل است و ورودی آن مسدود خواهد شد و از همه همشهری‌ها و هم استانی‌ها تقاضا داریم در روزهای پیش رو از حضور در این مکان‌ها و در کنار رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی، بخش وسیعی از کشور و از جمله استان یزد طی هفته جاری تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می گیرد که پیامد آن بارش های سنگین و جاری شدن سیل می باشد.

تفت در دامنه شیرکوه بعنوان بلندترین قله استان یزد و در جنوب غرب استان یکی از مناطقی است که پیش بینی شده با بارش های زیاد و سیل احتمالی روبرو شود؛ این شهرستان که از مناطق ییلاقی و مفرحی برخوردار است در تمام فصول سال، کانون توجه گردشگران این استان و دیگر نقاط کشور است.  

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *