دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در مواجهه با باران‌های مونسون در آماده باش کامل باشند

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مدرس خیابانی روز سه‌شنبه در دومین نشست شورای مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: علاوه بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان، شرکت پخش فرآورده های نفتی، سهمیه ویژه سوخت بنزین و گازوئیل را در اختیار ستاد بحران فرمانداری ها در شهرستان های مورد نظر قرار دهد.
وی تصریح کرد: همچنین سهمیه ویژه آرد برای نانوایی‌های مناطق سیلزده در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دهد تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای پایداری خدمات در شرایط موجود و نگهداری از زیرساخت‌ها، تیم‌های پشتیبان برای پایداری شبکه های برق، مخابرات و آب و فاضلاب در منطقه استقرار یابند. 

وی بیان کرد: بالگردهای امداد هوایی نیز برای نقاطی که دسترسی سخت است در نظر گرفته شود که بر این اساس اورژانس هوایی با سه فروند در حالت آماده باش است و هلال احمر نیز با یک فروند هلیکوپتر آمادگی برای پشتیبانی برای شرایط اضطرار را دارد.

مدرس خیابانی تاکید کرد:با توجه به اینکه محدودیت پرواز برای بالگردها وجود دارد این محدودیت در شرایط بحران فعلی تا ۳ و ۴ روز آینده برداشته شده تا بالگرد ها بتوانند در نقاط مرزی و نقاط دور از دسترس نیز خدمات‌رسانی داشته باشند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این نیروهای نظامی و انتظامی برای امداد رسانی در شرایط مورد نیاز آمادگی داشته باشند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *