استاندار: کم کاری در بحران پیش رو در یزد قابل اغماض نخواهد بود

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی عصر روز دوشنبه در ستاد مدیریت بحران استان یزد گفت: با توجه به هشدار وضعیت زرد و نارنجی هواشناسی که برای مناطق استان یزد اعلام شده باید قدم به قدم و مسیر به مسیر همه رودخانه ها و مسیرهای سیلاب در مناطق مختلف بازبینی شود و هیچگونه کوتاهی نباید صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسئله سیل پیش رو جدی است و در برخی از شهرستان‌های کشور نیز خسارات زیادی وارد نموده و لذا مرخصی  افراد عضو ستاد مدیریت بحران استان و همچنین مرخصی همه دهیاران و بخشداران و فرمانداران لغو است

استاندار یزد گفت: باید همه تلاش خود را برای پیشگیری داشته باشیم تا خدای نکرده به اموال و خانواده ها خسارتی وارد نشود و اگر خدای نکرده در روستایی مشکلی پیش بیاید قابل گذشت نیست .

فاطمی ادامه داد: همچنین مسئله مهم اطلاع رسانی به مردم و هشدار سریع سیل است و به عموم مردم اطلاع رسانی لازم  مخصوصا در تفرجگاهها و مناطق ییلاقی باید در اسرع وقت صورت گیرد.

استاندار یزد گفت: چون بنده تهران هستم  لذا این نکات بصورت مجازی خدمت شما گفته شد تا خدای نکرده هیچ مشکلی پیش نیاید و همه مدیران مربوطه موظف هستند تا امکانات مورد نیاز را بکار گیرند .

محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این نشست گفت:با توجه به اینکه اردیبهشت ماه امسال نیز با سیل و مشکلاتی در استان مواجه بودیم لذا حتما نقاط مشکل دار، مجدد بازبینی و اقدامات لازم اندیشیده شود و بخصوص در سیل بندهای شهر یزد  حتما  آب منطقه ای و شهرداری یزد باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند همچنین در صورت نیاز از پتاسیل و توان گروه‌های جهادی و مردمی استفاده شود .  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این نشست گفت: امروز هشتمین جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع هشدار نارنجی هواشناسی و با حضور شهرداران و بخشداران و دستگاه‌های مرتبط برگزار می شود تا نهایت هماهنگی و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

علی ملک‌زاده گفت: با توجه به احتمال طغیان رودخانه های فصلی باید تمام نقاط حادثه خیز در سطح حوزه اداری و استحفاضی فرمانداران و شهرداران و دهیاران بازبینی و پاکسازی صورت گیرد و بازگشایی رودخانه ها حتما باید در راس اقدامات باشد تا دچار گرفتگی نشود.

وی ادامه داد: تهیه لیست ماشین آلات اعم از دولتی و خصوصی و همچنین وسایل سنگین خودرویی در دستور کار قرار گیرد تا خدای نکرده در صورت هر گونه اتفاقی ،سریعا وارد اقدامات عملیاتی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: با توجه با سیل بندهای اطراف شهر باید نقاطی بعنوان آمادگاه مشخص و تجهیزات لازم در اولویت  قرار گیرد و خدای نکرده حتی یک تلفات انسانی هم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست .

رضا برهانی مدیرکل هواشناسی استان یزد نیز در این نشست گفت: در کل استان بارش داریم که شدت بارش در مناطق جنوبی و غربی استان با رگبار شدید حتی بارش تگرگ هم وجود دارد و سامانه بارشی از روز سه شنبه با کاهش دید و گرد و غبار خواهد بودو در روزهای چهارشنبه و عمدتا پنجشنبه صبح و شب تا صبح جمعه بیشترین بارش ها را خواهیم داشت و حتی تا صبح شنبه نیز امکان بارش ها وجود دارد و لذا ابتدا هشدار زرد داده شد و با توجه به شدت بارش‌ها  هشدار نارنجی برای استان یزد داده شده و امکان هشدار قرمز هم برای استان وجود دارد که بنا به وضعیت هواشناسی و پایش ها انجام خواهد شد.

در این نشست نمایندگان آب منطقه ای، آبفا و آبفار ،شهردار یزد و برخی از مدیران مرتبط نیز گزارشی از اقدامات انجام شده را بیان کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *