آمادگی برای مهار آتش‌سوزی‌ احتمالی مراتع و جنگل‌های چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

خسرو کیانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مدیریت بحران در هر فصل دستورالعمل خاص وجود دارد و در هر استانی متناسب با شرایط جغرافیایی برش استانی تدوین میشود.

وی ادامه داد: اگر چه در سالجاری آتش‌سوزی گسترده‌ای در استان شکل نگرفته اما با توجه به تداوم روند خشکسالی در استان و خشک شدن مراتع، وقوع آتش‌سوزی استان را تهدید می‌کند از همین احتیاط از سوی گردشگران و کشاورزان ضروری است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری به وقوع حوادث ناشی از غرق‌شدگی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص ایمنی رودخانه‌ها و سدهای استان با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم انجام شده است اما بی‌احتیاطی برخی از گردشگران منجر به وقوع حوادثی در این خصوص شده است و پس از آتش‌سوزی یکی از بیشترین حوادثی که در فصل تابستان در استان رخ می‌دهد، غرق‌شدگی است.

کیانی با بیان اینکه در خصوص تجهیزات و امکانات مدیریت بحران در استان، کمبود وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سفر رییس‌جمهور به استان تجهیزاتی به استان اختصاص یافته است که می‌تواند کمبودهای موجود را تا حدی برطرف کند اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

به گزارش ایرنا، ۲۵ مخاطره طبیعی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار در خصوص این مخاطرات اولویت‌بندی شده است.

بر اساس این برنامه، سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی به ترتیب از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *