آتش نشانی زنجان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادلو روز شنبه در آیین افتتاحیه ایستگاه آتشنشانی شماره ۷ گلشهر کاظمیه زنجان با اشاره به  اینکه طبق سرشمار  جمعیت شهر زنجان ۵۰۰ هزار  نفر اعلام شده که این رقم در سرشماری جدید افزایش خواهد یافت افزود: بر این اساس باید ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در شهر زنجان وجود داشته باشد، در واقع برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه ایجاد شود که در منطقه پونک و گلشهر باید ۲ ایستگاه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق گلشهر و پونک زندگی می‌کنند اضافه کرد: طی ۲ سال آینده و بعد با ساخت و سازهای جدید ۳۰ هزار نفر نیز به جمعیت این مناطق اضافه خواهد شد که ضرورت دارد ایستگاه بعدی نیز در آن منطقه ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه آتش‌نشانان با تمام جان و عشق در خدمت مردم هستند گفت: متاسفانه در حق آتشنشانان کوتاهی شده و باید حقوق آنان احیا شود و شهرداری و منابع انسانی، استانداری پیگیر موضوع باشند و تفاوتها رفع شود.

مرادلو با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته اقداماتی در این سازمان انجام گرفته و در این میان خدمات گذشتگان قابل انکار نیست، افزود: امکانات گذشته قابل قیاس با حال نیست و قابل قبول نیست کلانشهر همانند البرز ۱۰ها نردبان داشته باشد ولی ما یکی هم نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این مهم جزو الزامات است که امکانات لازم در اختیار این سازمان باشد اظهار داشت: ما مجوز طبقه سازی را صادر می‌کنیم و در صورت بروز حادثه ای در منطقه ای همانند پونک، چه کسانی ناجی این خانواده ها خواهد بود، حادثه متروپل وضعیت ما را روشن می‌کند که باید به جد پیگیر موضوع باشیم و هستیم.

این عضو شورای شهر زنجان ادامه  داد: از طرفی  سالن مدیریت بحران نیز باید هرچه سریعتر آماده شود تا خود را برای حوادث غیر مترقبه در شهر اماده کنیم.

وی با بیان اینکه در شهر جدیت بیشتری را شاهد هستیم و به نوعی شهر زنجان تبدیل به کارگاه شده است خاطرنشان کرد: خدمات شهرداری در این مدت سرعت بسیار خوبی داشته و با جدیت انجام می‌شود و ارتباطی که با شهرداری و شورای شهر  است  تلاش می شود بر هموار کردن کارهاست تا بصورت جدی پیش برود.

این مسوول یادآوری کرد: شهرداری و شورا نیز پیگیر مشکلا ت و رفع معبر پادگان شهر زنجان هستند، تا هرچه زودتر شاهد افتتاح این مهم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *