حوادث طبیعی بهار امسال حدود ۶ هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد

جواد نظری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی ۳۰ هزار و ۲۹ هکتار از مزارع استان در اثر این حوادث خسارت دید که میزان آن حدود ۹۲۶ میلیارد برآورد شده است.

وی گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۲۲۰ هکتار از باغ های استان هم خسارت دید که ارزش ریالی آن بیش از چهار هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در حوادث ۷۹ راس دام و ۶۰ هزار قطعه طیور در استان تلف شدند و به ۳۴۴ مورد از منابع آبی هم خسارت وارد شد. 

وی درباره خسارت های وارده حوادث طبیعی به بخش زیربنایی استان گفت: بهار امسال ۴۲۲ کیلومتر راه و ۱۰۷ مورد پل و ابنیه در اثر سیل و بارندگی ها خسارت دید که ارزش ریالی آن ۲۷۲ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به ۱۵ مورد از ساختمان های عمومی  دولتی استان هم در این مدت ۳۶ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال و خسارت وارد شده به تاسیسات آب و برق و سایر زیرساخت های خدمات رسانی هم ۲۵ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال برآورد شده است. 

نظری گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان خسارت حادثه های طبیعی مربوط به بخش کشاورزی است، از تولیدکنندگان این بخش انتظار می رود نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا بخشی از خسارت ها از طریق بیمه جبران شود.  

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: تنها اهرم برای کمک به جبران خسارت بخش کشاورزی صندوق بیمه است. 

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد. 

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *