توجه به منابع طبیعی راهی برای نجات از ریزگردها

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها گفت: تنها راه نجات کشور از ریزگرد‌ها توجه به منابع طبیعی و حفظ آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، نقی شعبانیان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با بیان اینکه مشارکت مردم را در حفظ منابع طبیعی جدی بگیرید، اظهار کرد: بدون مشارکت مردم، حفظ منابع طبیعی امکان‌پذیر نیست و این در دنیا اثبات شده است.

وی افزود: با وجود تلاش‌های فراوان اما هنوز با مردم آشتی نکردیم و باید در این راستا قدم‌های بیشتری برداریم و همچنین با نزدیک شدن و شناخت مردم نسبت به اینکه منابع طبیعی برای مردم است به نتیجه بهتر می‌رسیم.

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه تنها راه نجات کشور از ریزگرد‌ها توجه به منابع طبیعی و حفظ آن است، گفت: توجه به منابع طبیعی و حفظ آن جزو وظایف، شرعی، ملی، فرعی و قانونی ما است.

شعبانیان افزود: منابع طبیعی را به عنوان اصل و موضع دسته اول ببینید و همچنین در فرهنگ ما ایرانیان کاشت درخت و حفظ آن از ابتدا وجود داشت.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با علم و فناوری و مشارکت مردم منابع طبیعی را حفظ کنیم،گفت در حفظ منابع طبیعی جزیره‌ای نگاه نکنیم، مرتع، جنگل و دریا در ارتباط با هم هستنو برای حفظ همه کوشا باشیم.

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها در ادامه گفت: مشارکت مردم را جدی بگیریم به اثبات رسیده که بدون مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی امکان‌پذیر نیست.

 عبدالرضا سنگاری مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر در ادامه با بیان اینکه غرب مازندران با وسعت ۶۰۰ هزار هکتار از نقاط بسیار حساس کشور است،گفت: همکاران ما در غرب مازندران در همه بخش های فنی، حفاظت، آبخیزداری بسیار قوی عمل کردند.

وی به بیان اینکه باید برای غرب مازندران اعتبار ویژه داشته باشید، تصریح کرد: ۱۱۷ کیلومتر آزاد سازی سواحل انجام گرفت.

به گزارش فارس؛ در این مراسم از تلاش‌های عبدالرضا سنگاری مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب مازندران تقدیر و مسعود ملکی به عنوان سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *