دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در چابهار

کشف ۶۰ هزار لیتر قیر قاچاق در “زاهدان”

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان  از انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق فرآورده‌های نفتی و کشف ۶۰ هزار قیر قاچاق خبر داد.

سردار “احمد طاهری” جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: روز گذشته مأموران یگان تکاوری ۱۰۵ زاهدان در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی هنگام گشت زنی در محور “بم- زاهدان” طی یک عملیات، موفق شدند، اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق فرآورده‌های نفتی را شناسایی کنند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی در این عملیات ضمن توقیف ۳ دستگاه تریلی در بازرسی از آن‌ها ۶۰ هزار لیتر قیر قاچاق و فاقدمجوز حمل کشف کردند.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: خودرو‌ها به پارکینک منتقل و ۳ راننده متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مبارزه با پدیده قاچاق در اولویت کار پلیس است و نیروی انتظامی در راه مبارزه با این پدیده از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او  از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص قاچاق کالا و سوخت را با تماس با شماره ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حیدرعلی کیخای مقدم” فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: مأموران پلیس فتای این شهرستان در پی انجام یکسری اقدامات تخصصی، سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای فیشینگ کار در سطح شهرستان بدست آوردند.

او افزود: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد نوجوانی ۱۴ ساله به اتفاق ۳ نفر از دوستان ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله خود با راه اندازی کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ نرم افزار‌هایی جعلی تحت عنوان افزایش فالوور، افزایش عضو، فروش محصولات غیرمجاز، ماهواره مجازی و … می‌کرده و قربانیان خود را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها حساب بانکی آن‌ها را خالی میکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: سرانجام با هماهنگی قضائی صورت گرفته طی چند عملیات مجزا هر ۴ نفر اعضای این باند دستگیر و به پلیس فتای شهرستان منتقل شدند.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند تأکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها می‌بایست نسبت به فعال سازی رمز دوم پویای کارت بانکی خود اقدام و با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *