سرما چهار هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال به کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بارش برف و سرمای ۲۶ اسفند ماه سال گذشته چهار هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی استان خسارت زد که بیشتر آن محصولات باغی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمد محمدزاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه سرما چهار هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال به کشاورزی استان خسارت زد، اظهارکرد: بارش برف و سرمای ۲۶ اسفند ماه سال گذشته به بخش‌های کشاورزی استان خسارت زد که بیشتر آن محصولات باغی است.

وی با بیان اینکه سرمازدگی در اراضی باغی و زراعی استان رخ داده است گفت: همچنین فعالان در بخش تولید مرغداری، زنبور عسل، گلخانه داران سبزی و صیفی و دامداران نیز از ناحیه سرما خسارت دیدند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سرما و برف اواخر سال گذشته به درختان میوه های هسته دار از جمله زردآلو، بادام، انواع آلو و هلو خسارت وارد کرد.

 محمد زاده ادامه داد: خسارت وارده از ناحیه سرما در شهرستان های شیروان، جاجرم، مانه و سملقان، بجنورد، اسفراین، فاروج و راز و جرگلان بوده است.

وی گفت: هر ساله در بهمن و اسفند ماه جبهه هوای سرد و بارش برف در استان وجود دارد که موجب سرمازدگی درختان بویژه بادام و زردآلو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *