مناطق پرخطر همدان برای مدیریت بحران شناسایی شود

فرماندار همدان با تاکید بر ضرورت شناسایی مناطق پرخطر و اولویت‌دهی به آنها در برنامه کاری مدیریت بحران گفت: بخشداران و شهرداران نقشه مناطق پرخطر را در حوزه مسئولیتی خود تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان همدان از ابلاغ دستورالعمل اقدامات احتیاطی آستانه فصول سرما ستاد مدیریت بحران کشور خبر داد و اظهار کرد: این دستورالعمل دارای ۲۴ بند است که دستگاه‌های ذیربط باید طبق وظایف تعیین شده نسبت به انجام امور محوله اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی مناطق پرخطر و اولویت‌دهی به آنها در برنامه کاری مدیریت بحران افزود: بخشداران در بخش‌های مرکزی و شراء  و شهرداران در شهرهای همدان، مریانج، جورقان و قهاوند نقشه مناطق پرخطر را در حوزه مسئولیتی خود تهیه کنند.

فرماندار همدان خواستار آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به ویژه هلال احمر، شهرداری و دهیاری‌ها شد و افزود: ضمن پیش‌بینی مکان‌های مناسب به منظور اسکان موقت و ارایه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان احتمالی باید تجهیز و دپوی اقلام ضروری مورد نیاز در این اماکن انجام شود.

وی اضافه کرد: شهرداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن پیش‌بینی و آمادگی تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی مورد نیاز نسبت به هماهنگی، تقسیم کار و بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی در زمینه بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌های زمستانی اقدام کنند.

محمدی با اشاره به گزارش جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت تشکیل پرونده، پرداخت خسارت و بخشودگی‌های قانونی انجام شده و در دست اقدام برای خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی تصریح کرد: ضمن تشکیل جلسه کارشناسی با بانک‌های عامل نسبت به پیگیری و پیشگیری از تضییع احتمالی حقوق خسارت‌دیدگان اهتمام شود.

وی در خصوص تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌های فرعی و مسیرهای روستایی نیز گفت: شهرداری باید چند نقطه به منظور تخلیه نخاله‌های ساختمانی جانمایی کند و تعیین صرفا یک نقطه و فاصله‌دار بودن آن از اقصی نقاط شهرستان منجر به افزایش این آسیب زیست‌محیطی شده است.

فرماندار همدان با اشاره به کاهش منابع آب شرب شهر همدان و اجرای طرح تامین آب اضطراری بیان کرد: اداره منابع آب علاوه بر چاه‌های موجود پیش بینی شده نسبت به تامین آب از چاه‌های کشاورزی در فصول غیر زراعی پیگیری و برنامه‌ریزی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *