کنترل بحران مدیریت آب در خوزستان با رعایت الگوی کشت

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران : سقف تامین آب هر ساله تعیین می‌شود، اما امسال رعایت آن بسیار مهم است .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به اینکه سقف تامین آب هر ساله تعیین می‌شود گفت: امسال رعایتالگوی کشت برای فصل تابستان بسیار مهم است.

سید حسن رضوی افزود: در برخی از استان‌ها مانند خوزستان واصفهان که با کم آبی مواجه هستیم برنج‌کاری انجام می‌شود این درحالی است که در این شرایط بحرانی آب، این کشت سه برابر کشت‌های دیگر نیاز آبی دارد.

رضوی با اشاره به کاشت ۹۰ هزار هکتار شلتوک در استان خوزستان در شرایط کم آبی فعلی که با کاهش ۴۶ درصدی آورد رودخانه‌ها مواجه هستیم گفت: اعلام می‌شود سال ۹۸ این رقم ۲۲۰ هزار هکتار بوده است این درحالی است که در سال ۹۸ بارش‌های بسیار قابل توجهی در کشور رخ داد و قابل مقایسه با شرایط بحرانی امسال نیست.

وی با تاکید بر اینکه غالب الگوی کشت ابلاغ شده به هر استان کم آب بر بوده و براساس برنامه‌های سازگاری با کم آبی تعیین شده است گفت: این برنامه با همکاری استانداری‌ها، سازمان‌های جهاد هر استان و سازمان برنامه و بودجه بسته شده است و اگر رعایت شود می‌توانیم در بحران نیز مدیریت را به خوبی انجام دهیم.  

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تاکید کرد: اگر هر کسی کار خودش را انجام دهد و به موضوع آب توجه نکند و بجای غله و کشت کم آب بر، کشت‌های پر آب‌بر را انجام دهد اولین گروهی که خسارت خواهد خورد مردم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *