اجرای ۲۸ طرح بیابان زدایی در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اجرای ۲۸ طرح بیابان زدایی در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های بیابان زدایی استان اختصاص یافته است.

علیرضا نصرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: ۲۸ طرح بیابان زدایی در حال اجراست که یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار از عرصه های بیابانی استان را شامل می شود.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح های بیبان زدایی استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: این اعتبار در سال ۹۹ معادل ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۶ میلیارد تومان فعالیت های نهالکاری، مدیریت رواناب، آبیاری و مابقی مالچ پاشی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از کل مساحت استان ۵ میلیون ۴۳۳ هزار و ۸۹۰ هکتار پدیده های بیابانی، بیشه زارها و جنگل های دست کاشت است، ادامه داد: ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۶ هکتار از این مساحتدر ۲۳ منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی است.

به گفته وی یک میلیون ۳۸۶ هزار و ۷۴۱ هکتار از این مساحت نیز جزو کانون های بحرانی فرسایش بادی است.

نصرآبادی ادامه داد: سطحی معادل ۳۲ هزار هکتار مدیریت رواناب ،۳۷۱ کیلیومتر بادشکن زنده، هزار و ۶۵۱ کیلیومتر بادشکن غیر زنده و ۱۴۲۶ هکتار مالچ پاشی و… صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه ترسیب کربن در سطح ۵۰ هکتار در استان اجرا شده است، عنوان کرد: در سال جاری نیز این پروژه در ۵۰ هکتار دیگر از اراضی استان اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *