اقدامات بیابان زدایی در استان ایلام ارزشمند است

معاون دفتر امور بیابانهای سازمان جنگلها و مراتع: گفت: اقدامات بیابان زدایی در استان ایلام نسبت به استان های دیگر با توجه به سطوح انجام گرفته قابل تقدیر و ارزشمند است.

غلامرضا اباذری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بازدیدی که از اقدامات بیابان زدایی در شهرستان دهلران و مهران در استان صورت گرفت، خوشبختانه اقدامات خوبی انجام گرفته چرا که اقدامات بیابان زدایی به طور مثال در شهرستان دهلران در سطوح یک هزار هکتار و یا ۲ هزار هکتاری به صورت پیوسته انجام شده است.

وی ادامه داد: گودال ایجاد شده برای کاشت نهال در بحث بیابان زدایی که در شهرستان‌های دهلران و مهران صورت گرفته قابل تقدیر است، چراکه با ایجاد این نوع کار علاوه بر جلوگیری از روان آب‌ها، باعث تقویت سفرهای زیر زمینی می‌شود.

اباذری با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های پیش رو بشر بیابان زدایی است، گفت: خوشبختانه نظام و دولت با تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به دلیل اهمیت مقابله با بیابان زایی در کشور توجه خوبی داشته است و سازمان جنگ‌ها نیز بر اساس وظیفه سازمانی خود در تلاش است که بیابان زدایی در تمام کشور اجرا کند.

معاون دفتر امور بیابان‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تصریح کرد: برای مقابله با بیان زدایی و تولید نهال برای بیابان زدایی با تخصیص اعتبار که سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی به استان ایلام اختصاص یافته فعالیت‌های ارزشمندی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *