افزایش فوتی‌ها و مصدومان ناشی از حوادث کار در لرستان

افزایش فوتی‌ها و مصدومان ناشی از حوادث کار در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از افزایش فوتی‌ها و مصدومان ناشی از حوادث کار در این استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نظیفی در سخنانی، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری در لرستان ۱۷ نفر در حوادث کار جان باختند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱.۶ درصد افزایش یافته است.

وی، گفت: کل این فوتی‌ها که در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند، مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، افزود: سقوط از بلندی در حوادث کار بیشترین علت مرگ را به خود اختصاص می‌دهد به نحوی که در ۹ ماهه امسال ۵۹ درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی بوده است.

نظیفی، عنوان کرد: در این مدت ۱۰ نفر به دلیل سقوط از بلندی، سه نفر به دلیل برق گرفتگی، یک نفر به دلیل سوختگی و سه نفر به دلیل اصابت جسم سخت جان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند.

وی، گفت: از کل ۱۷ فوت شده در حوادث کار ۱۲ نفر در پزشکی قانونی مرکز استان، سه نفر در مرکز بروجرد و دو نفر در مرکز دورود معاینه شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در ۹ ماهه سال جاری ۵۹۵ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۷۹ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بودند.

نظیفی، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد بیشتر شده است.

وی، افزود: سالیانه صدها نفر در کشور جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند و اغلب این موارد با آموزش کارگران و مساعد کردن شرایط کار در کارگاه‌ها قابل پیشگیری است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، گفت: حوادث ناشی از کار در کشورهای در حال توسعه بسیار بیشتر از کشورهای پیشرفته است در حالی که تعداد کارگاه‌ها و تولیدات کشورهای صنعتی و فرا صنعتی چندین برابر کشورهای در حال توسعه است که این مسئله نشان می‌دهد موارد ایمنی همچنان در کشورهای در حال توسعه رعایت نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *