ضرورت توجه برای کاستن از حوادث آزادراه زنجان _ قزوین

فرماندار شهرستان خرم‌دره بر ضرورت توجه ویژه برای کاستن از حوادث آزادراه زنجان _ قزوین تاکید کرد.

حجت محمدی ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه اجرای کولاک‌گیر بتنی، تامین روشنایی و نصب بلوک‌های بتونی وسط آزادراه زنجان _ قزوین، با اشاره به حادثه اخیر واژگونی اتوبوس در این محور که منجر به کشته و مصدوم شدن برخی از هم‌وطنان‌مان شد، اظهار کرد: متاسفانه آمار حوادث جاده‌ای در ایران بسیار بالا است.

وی با اشاره به این‌که خطای انسانی سهم زیادی از علت تصادفات جاده‌ای را به اختصاص داده است، یادآور شد: بی‌مبالاتی راننده و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین این خطاها هستند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره تاکید کرد: حوادث جاده‌ای علاوه بر این‌که قربانیان زیادی گرفته و بسیاری از خانواده‌ها را عزادار می‌کند، هزینه‌های بالایی را نیز به کشور تحمیل می‌کند.

این مسئول با اشاره به این‌که پروژه اجرای کولاک‌گیر بتنی، تامین روشنایی و نصب بلوک‌های بتونی وسط آزادراه از پروژه‌های موردنیاز شهرستان با توجه به آمار بالای تردد در اتوبان بود، افزود: افتتاح این پروژه‌ها گامی موثر در کاستن حوادث جاده‌ای است.

وی با بیان این‌که راه یکی از شاخص‌های سنجش پیشرفت و توسعه هر کشوری به شمار می‌رود، تصریح کرد: نگه‌داری از راه‌ها سالیانه هزینه‌های هنگفتی را طلب می‌کند.

محمدی با اشاره به این‌که محدوده مجموعه غزال در آزادراه زنجان _ قزوین یکی از مسیرهای مستعد کولاک است، خاطرنشان کرد: نصب کولاک‌گیرهای بتنی در این مسیر نقش موثری در کاهش حوادث در هنگام‌ کولاک‌های شدید خواهد داشت.

در ادامه این مراسم نیز رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که طول حصارهای کولاک‌گیر بتنی ۱۲۰۰ متر است، عنوان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

علیرضا علی‌اکبری به بهره‌برداری از تیرهای روشنایی برق آزادراه به‌ طول ۱۲۰۰ متر نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار این پروژه نیز ۷ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بلوک‌های بتنی وسط اتوبان به طول ۱۱۰۰ متر، ادامه داد: اعتبار این پروژه نیز ۵.۵ میلیارد ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *