۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد دچار گازگرفتگی شدند

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظهر امروز سه نفر در این استان دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند.

محسن جلیل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گاز گرفتگی در ساعت حدود ۱۳ ظهر امروز در منطقه سپیدار واقع در شهرستان بویراحمد رخ داد.

وی افزود: بلافاصله آمبولانس های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و سه نفر که دچار گازگرفتگی شده بودند را به بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر انتقال دادند.

جلیل بیان کرد: این بیماران ۲ زن حدود ۴۰ ساله و یک کودک چهار ساله بودند.

 گاز مونوکسید کربن گازی سمی بوده که بو و طعم ندارد و رعایت نکات ایمنی، مهم‌ترین راه پیشگیری از مسمومیت افراد با گاز گرفتگی است.

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته، جان یک شهروند را گرفت اما امسال ۱۰ نفر جان خود را از این طریق از دست داده اند.

۹ مورد از این تعداد ، در دی ماه جاری در شهرستان های دنا و یاسوج اتفاق افتاده است.

امسال ۲۳۰ نفر در این استان با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند که به صورت سرپایی و انتقال به مراکز  درمانی نیز بستری شدند.

 آمار مصدومان مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن در سال گذشته ۳۰۱ نفر در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

از مجموع ۴۵ پایگاه امدادی کهگیلویه و بویراحمد، ۴۳ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

 استفاده از وسایل گرمایشی می‌تواند خواب آرام را به خواب ابدی گره بزند، از سوی دیگر رعایت چند نکته کوچک می‌تواند هموطنان را از کمین قاتل خاموش نجات دهد فقط کافیست هشدارها را جدی بگیرند پیش از اینکه قربانی شوند.

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در فصل سرما و پدیده گازگرفتگی همواره در آغاز فصل سرما بیشتر است.

تکرار این حوادث ناگوار ریشه در ضعف فرهنگ ایمنی در استفاده از گاز و نصب وسایل گرمایشی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *