فعالیت ۳۰ پایگاه امداد و نجات در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۰ پایگاه امداد و نجات در استان فعال است که از طریق نجاتگران مستقر در این پایگاه‌ها عملیات‌های امدادرسانی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید حسین‌پور امروز در دیدار مدیران جمعیت هلال احمر استان با استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته هلال احمر، اظهار داشت: در یک سال گذشته با تشکیل خانه‌های هلال در تمام مناطق روستایی محروم توانسته‌ایم تیم‌های امداد محلی و داوطلب تشکیل دهیم تا بلافاصله در حوادث حضور یابند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور، افزود: جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار بسته حمایتی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع کرده است.

حسین‌پور با اشاره به ضرورت ایجاد ساختمان پایگاه امداد و نجات در سعیدآباد به مساحت یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع، گفت: ۱۷ میلیارد تومان برای ساخت این ساختمان برآورد هزینه شده است که امیدواریم با اختصاص بودجه هرچه زودتر عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ پایگاه امداد و نجات در استان فعال است که از طریق نجاتگران مستقر در این پایگاه‌ها عملیات‌های امدادرسانی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سطح استان چهار پایگاه تیپ یک دارای پد بالگرد و انبار امدادی وجود دارد،گفت: امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد استان، تمام پایگاه‌های این جمعیت به سمت تیپ یک تجهیز و تکمیل شوند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: در سایه حمایت‌های دولت تدبیر و امید، هلال احمر کشورمان پیشرفت چشمگیری داشته است و راز پیشرفت آن همدلی و همراهی بوده است، از ظرفیت شهرستان‌ها استفاده کرده.ایم و فرمانداران و ائمه جمعه همکاری لازم با هلال احمر داشتند.

حجت‌الاسلام واعظی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر جمعیتی است که فارغ از مسائل سیاسی به کار خود ادامه می‌دهد و به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی ورود پیدا نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *