مانور امداد و نجات جاده ای در روانسر برگزار شد

همزمان با پنجمین روز از بزرگداشت هفته هلال احمر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره امدادگر فقید جمیل فتاحی، مانور تیم های عملیاتی امدادونجات جاده ای، منطقه اورامانات با محوریت شهرستان روانسر عصر چهارشنبه برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر روانسر در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این مانور با هدف حفظ آمادگی و افزایش سرعت عمل، تحکیم و حفظ انسجام اداره های عضو ستاد حوادث و کسب آمادگی در برخورد با حوادث جاده ای برگزار شد.

سیدنبی حسینی افزود: در این مانور که با حضور اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه در یکی از پرترددترین محورهای این شهرستان انجام شد فزود: در این صحنه تصادف فرضی که نشانگر بی دقتی به قوانین راهنمایی و رانندگی رانندگان بود و منجر به مسدودشدن خروجیهای خودرو در اثر درهم فرو رفتن بدنه آن شده بود و امکان خارج کردن سرنشینان مصدوم وجود نداشت، نیروهای امدادی و عمل کننده در صحنه حاضر شدند و با استفاده از آخرین یافته ها و تجهیزات و امکانات کار امدادرسانی را انجام دادند.

وی ادامه داد: عوامل امدادی در قالب یک سناریو آیتم های رها سازی، تثبیت، انتقال مصدوم، مدیریت صحنه را تمرین کردند.

در این مانور دستگاه های انتظامی و پلیس راه، شهرداری، راهداری و اورژانس مشارکت داشتند.

در ادامه این مراسم عملیات فرود اضطراری در اماکن بلندمرتبه توسط تیم های زبده امدادی اجرا و توان امدادی تیم های امدادونجات به نمایش درآمد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *