طوفان ریزگرد سیستان را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد این اداره‌کل و احتمال بروز طوفان ریزگرد، گفت:وزش باد شدید و گرد و خاک از فردا منطقه سیستان را فرا می‌گیرد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدانبا اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۷ هواشناسی در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی  وزش باد شدید و گرد و خاک از فردا منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون واقع در شمال استان را فرا می‌گیرد.

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه جوی تا شنبه هفته آینده ادامه دارد، افزود: در پی فعالیت این شرایط نامساعد جوی احتمال کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و وارد آمدن خسارت به گلخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت وزش باد با شدت کمتر در سایر نقاط استان نیز دور از انتظار نیست، گفت: توصیه می‌شود مردم در زمان پراکنده شدن گرد و خاک و غبارآلود شدن هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند و گلخانه‌داران نیز نسبت به استحکام گلخانه‌ها اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *