کاهش ۲۸ درصدی بارندگی ها در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به وضعیت بارندگی در سال‌جاری اشاره و عنوان کرد: میزان بارندگی استان از ابتدای سال آبی تاکنون حدود ۲۸۱ میلیمتر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش نزولات جوی، حفاظت از منابع آب را ضروری دانست و اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی در سال آبی جاری با توجه به کمبود شدید نزولات جوی به شدت افت داشته و این بدان معنا است که شاید در فصول گرم سال با مشکلات جدی‌تری در حوزه تأمین آب استان به ویژه شهرستان‌های، دیواندره، بیجار، دهگلان و قروه مواجه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به وضعیت بارندگی در سال‌جاری اشاره و عنوان کرد: میزان بارندگی استان از ابتدای سال آبی تاکنون حدود ۲۸۱ میلی متر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی میانگین بارندگی‌های کردستان در بلندمدت را ۳۴۴ میلی‌متر اعلام و اضافه کرد: متوسط بارش‌های استان در سال زراعی جاری نسبت به بلندمدت ۱۸ درصد کاهش دارد.

آرش آریانژاد به کاهش بی‌سابقه آب ذخیره سد سیازاخ دیواندره اشاره کرد و افزود: در راستای پیشگیری از قطع آب مردم شریف این شهرستان در فصول گرم سال و با هدف تامین آب شرب شهرستان دیواندره و مجتمع اوباتو در سال جاری، با جایگذاری استاپ لاگ تونل انحرافی؛ آب سد سیازاخ ذخیره‌سازی می شود.

وی هدف از ذخیره سازی سد سیازاخ در مرحله اول تأمین آب شرب شهرستان دیواندره، سپس روستاهای محدوده این شهرستان عنوان کرد و گفت: در صورت بارندگی مناسب و ذخیره آب کافی، اراضی کشاورزی پایاب این سد نیز تأمین آب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، آبگیری سد سیازاخ را منوط به تخصیص اعتبار کامل دانست و خاطرنشان کرد: عملیات آبگیری و بهره‌برداری سد سیازاخ مستلزم تخصیص اعتبار کامل این پروژه است که این شرکت به صورت جدی پیگیر این مهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *