۱۳۰۰ واحد مسکونی،تجاری و خدماتی در زلزله مریوان آسیب دیده اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در جریان زلزله هفته گذشته در نواحی مرزی مریوان متأسفانه به هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری در روستاهای این منطقه آسیب وارد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملکی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با محوریت زلزله مریوان تشکیل شده بود اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان با جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق از میزان خسارات مناطق زلزله زده شهری و روستایی شهرستان مریوان هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان احتمالی اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه حدود هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی، تجاری و خدماتی در شهرستان مریوان از این زلزله آسیب دیده اند که این مهم به ستاد مدیریت بحران کشور برای تأمین تسهیلات ساخت ارسال شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: در برخی روستاهای منطقه از جمله روستاهای قلقله و خشتی آباد نیز از سوی جمعیت هلال احمر چادرهای اسکان در اختیار ساکنان منازل آسیب دیده قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در این مدت اقلام زیستی و معیشتی توسط هلال احمر و غذای گرم توسط سپاه پاسداران نیز بین روستاهای مذکور توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *