امدادرسانی هلال احمر استان قم به یک هزار و ۷۵۹ تن در طرح ملی امداد و نجات نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از امدادرسانی به یک هزار و ۷۵۹ تن در طرح ملی امداد و نجات در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

محمد رضا بهرامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ملی امداد و نجات نوروزی عنوان کرد: این طرح از ۲۵ اسفند ۹۹ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در سراسر استان قم با حضور ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال در ۸ پایگاه عملیاتی ثابت اجرا شد.
وی افزود: در مدت اجرای این طرح ۲۱ حادثه از قبیل ۱۶ مورد حوادث جاده ای، دو مورد حوادث کارگاهی و صنعتی، یک مورد کوهستان، یک مورد خدمات حضوری، یک مورد خدمات مناسبتی به جمعیت هلال احمر استان قم گزارش شد که یک هزار و ۷۵۹ حادثه‌دیده شامل۴۸ تن آسیب دیدگان تصادفات جاده‌ای، ۲ تن کوهستان، ۲ تن صنعتی و کارگاهی، یک تن حضوری و ۱۷۰۶ تن هم مناسبتی در نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران خدمات امدادی و درمانی دریافت کردند.
وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قم به یک هزار و ۷۵۶ آسیب‌دیده که شامل ۴۵ تن در حوادث جاده‌ای، یک نفر خدمات حضوری، ۱۷۰۶ تن خدمات مناسبتی، ۲ تن صنعتی و کارگاهی و ۲ تن در کوهستان خدمات امدادی و درمانی ارائه کرده اند و یک نفر نیز در خدمات حضوری نجات یافته است که پس از دریافت کمک‌های اولیه به مراکز درمانی انتقال داده شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: ۱۴۵ نفر از نیروهای عملیاتی در قالب ۳۰ تیم در این حوادث حضور داشتند و ۱۴ عملیات رهاسازی نیز در طی این مدت توسط امدادگران و نجاتگران انجام شده است.
بهرامی به استفاده از ظرفیت خودروهای عملیاتی و تجهیزات لجستیکی در مدت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: روزانه هفت دستگاه خودروی نجات، چهاردستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات، چهار دستگاه خودروی کمک دار سبک و دو دستگاه مینی بوس در این طرح به کارگیری شدند.
به گفته وی در لحظه سال تحویل در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ۵۰ امدادگر زن و مرد به صورت ویژه خدمات امدادی و درمانی به زائرین و مجاورین ارائه کردند.
بهرامی با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت توسط امدادگران در مسجد مقدس جمکران گفت: در این طرح روزانه ۲۰ امدادگر زن و مرد در درب‌های ۲، ۶ و یک مسجد مقدس جمکران حضور داشتند و مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تذکر لسانی دعوت می‌کردند.
وی در پایان به کاهش میانگین زمان حضور در صحنه های عملیات از زمان اطلاع به جمعیت اشاره و بیان کرد: در سال ۹۸، زمان حضور نیروهای عملیاتی در صحنه حادثه ۱۶ دقیقه بود که با افزایش تعداد پایگاه ها، جانمایی دقیق پایگاه ها در موقعیت های بین حوزه عملیاتی هر پایگاه، به کارگیری خودروهای عملیاتی جدید، آموزش نیروها و توجیه نیروها و تمهیداتی که در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات به جهت مدیریت عملیات ها از طریق سامانه های آنلاین اجرا شد در پایان سال ۹۹، به ۱۲ دقیقه کاهش دادیم و امیدواریم که این زمان در سال ۱۴۰۰ به زمان ایده‌ال امدادرسانی که ۸ دقیقه است برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *