بهره‌مندی ۱۱۹۴ نفر از خدمات طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی نیروهای هلال احمر استان به ۲۴ مورد حادثه در استان یزد در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: یکهزار و ۱۹۴ نفر از هموطنانمان از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» با اشاره به اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در یزد تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، بیان کرد: این طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز که ۲۴ مورد حادثه از طریق مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر ثبت و جهت انجام عملیات امدادی به پایگاه های امدادونجات ارجاع شده است.

وی اظهار کرد: مأموریت‌های این مدت ۱۲ مورد حادثه جاده‌ای، سه مورد حادثه شهری، چهار مورد خدمات حضوری، یک مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، دو مورد حادثه کوهستان، یک مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد طوفان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر گزارش شده است.

مدیر عامل جعیت هلال احمر استان با بیان این که در این مأموریت‌ها به یک هزار و ۱۹۴ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۵۹ نفر در حوادث جاده‌ای، سه نفر حوادث شهری، ۲۰ نفر در حوادث آتش سوزی جنگل و مرتع، هفت نفر در خدمات حضوری، یک نفر در خدمات صنعتی و کارگاهی، یک‌هزا و ۱۰۰ نفر در خدمات حادثه طوفان، چهار نفر در حوادث کوهستان از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره مند شده‌اند.

حرازی زاده عنوان کرد: در این مدت پنج نفر توسط نیروهای امدادی نجات یافته اند که دو نفر بصورت سرپایی درمان و سه نفر بوسیله آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شدند.

حرازی زاده افزود: ۱۲۳ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۳  تیم به همراه ۱۵ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای پنج مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه(از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۹ دقیقه و ۵ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حرازی‌زاده با بیان این که طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت، عنوان کرد : شهرستان‌های بافق، تفت، اردکان و میبد بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *