ریزگردهای عامل آلودگی هوا امروز از آسمان استان زنجان خارج می‌شوند

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان، گفت: ریزگردها و گرد و غبار محلی عامل آلودگی هوا تا اواخر وقت امروز پنجشنبه از استان زنجان خارج خواهند شد.

سعید محمدی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هوای این استان طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز /۵ فروردین ماه/ ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

وی با بیان اینکه ریزگردها منشاء خارجی دارند، اظهار داشت: روز گذشته بر اثر ورود ریزگردها به آسمان زنجان و همچنین وقوع گرد و غبار محلی به علت وزش باد نسبتا شدید تا شدید، شاخص کیفیت هوای استان به رقم ۱۵۰ رسید که آلاینده مسوؤل نیز ذرات معلق در هوا با قطر کوچکتر از ۱۰ میکرو بود.

محمدی یادآورشد: اگر شاخص کیفیت هوا از ۱۰۰ تا ۱۵۰ شود در این صورت این وضعیت برای کودکان، سالمندان و بیماران ریوی و قلبی، ناسالم بوده و لازم است در چنین شرایط نامساعد جوی از منزل خارج نشوند تا میزان آسیب به حداقل برسد.  

وی خاطرنشان کرد: از ساعت ۷ تا ۹ صبح امروز، شاخص کیفیت هوای زنجان حدود ۸۸ شده بود.

به گزارش ایرنا، شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *