نیروگاه شهید رجایی موظف به کاهش سوخت مازوت است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در صورتی‌که شاخص آلودگی هوای شهرستان آبیک از ۱۴۰ بالاتر برود، نیروگاه شهید رجایی موظف است نسبت به کاهش سوخت مازوت خود اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استاندار قزوین در نشست خبری خود در هفتهٔ گذشته در جمع رسانه‌ها اظهار کرده بود در صورتی‌که شاخص آلودگی هوای شهرستان آبیک از عدد ۱۴۰ بالاتر برود، محیط زیست موظف است نسبت به تعطیلی نیروگاه برق شهید رجایی اقدام کند.

حسن عباس‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با این اظهارنظر تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای سنجش میزان آلودگی هوای مناطق مختلف، میانگین اعداد ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته را در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: ممکن است شاخص آلودگی هوای شهرستان آبیک در لحظات و دقایقی از ۱۴۰ بالاتر برود، اما محیط زیست برای انجام هر گونه اقدامی در رابطه نیروگاه، میانگین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته را در نظر خواهد گرفت.

عباس‌نژاد یادآور شد: قطعاً طبق دستورالعملی که از سوی استانداری ابلاغ شده است، در صورتی‌که شاخص آلودگی هوای آبیک از میزان تعین شده تجاوز کند، تصمیمات مناسبی در این خصوص اتخاذ خواهد شد و در رابطه با حفظ سلامتی مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

این مسؤول در ادامه اذعان داشت: جای نگرانی در رابطه با تأمین برق استان نیست، زیرا قرار نیست کل نیروگاه شهید رجایی تعطیل شود، بلکه سوخت نیروگاه تقلیل داده خواهد شد و به میزان استاندارد خواهد رسید تا شاخص آلودگی هوای آبیک کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نیروگاه برق شهید رجایی سومین نیروگاه بزرگ کشور است که ۵ درصد از برق مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند، اما در سال‌های اخیر با توجه به افزایش استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه، شاخص آلودگی هوای شهرستان آبیک از حد مجاز بالاتر رفته است و این موضوع باعث شکایت اداره‌کل حفاظت محیط زیست از نیروگاه شهید رجایی شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *