آمار مبتلایان جهانی به کرونا دو برابر بهبودیافتگان

سازمان بهداشت جهانی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در سراسر جهان ۳,۷۴۴,۵۸۲ ارزیابی کرد.

نشست کشورهای اتحادیه اقتصادی و پولی غرب آفریقا

 هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره انتقال از وضعیت قرنطینه بدون رعایت رویکرد مرحله ای خبرگزاری رویترز گزارش داد: تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر انتقال از وضعیت قرنطینه با دقت صورت نگیرد و از رویکرد مرحله ای استفاده نشود خطر بازگشت به وضعیت قرنطینه بسیار واقعی است. رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: عالمگیری کرونا بالاخره فرو می نشیند اما بازگشت به وضعیت عادی و سابق غیرممکن است.   اتخاذ اقدامات سختگیرانه تر دولت السالوادور برای مهار کرونا دولت السالوادور از امروز، اقدامات سختگیرانه تری را برای کاهش شیوع کووید-۱۹ اجرایی خواهد کرد. این اقدامات در پی نقض قرنطینه خانگی اجباری از سوی شهروندان، اتخاذ شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی کوبایی پرنسا لاتینا، نجیب بوکله، رئیس جمهور السالوادور در شبکه ملی این کشور از محدودیت‌های جدید رفت و آمد خبر داد. این اقدامات به منظور کاهش روند شیوع و سرعت بخشیدن به بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی اجرایی می‌شوند. وی افزود: «بر اساس آخرین شماره مدرک شناسایی، تنها ۲ بار در هفته می‌توان از منزل خارج شد. چون چنانچه از شدت شیوع بیماری بکاهیم ظرف ۱۵ روز می‌توانیم برخی فعالیت‌های اقتصادی را از سرگیریم».
علاوه بر این، بوکله اعلام کرد: جا به جایی از یک استان به استان دیگر، ممنوع خواهد بود. وی همچنین هشدار داد: اگر شیوع بیشتر ادامه یابد، دولت نیز به اجرایی سازی اقدامات سخت‌تر مبادرت خواهد کرد. در حال حاضر در السالوادور ۵۸۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است. این ویروس همچنین به مرگ ۱۴ نفر در این کشور منجر شده است.     کانادا/ ۶۲ هزار و ۴۵۸ مبتلا و ۴۱۱۱ فوتی
خبرگزاری رویترز گزارش داد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا از ۶۱ هزار و ۱۵۹ نفر در روز سه شنبه به ۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر رسید. شمار تلفات نیز از ۳۹۱۵ نفر به ۴۱۱۱ نفر رسید.

  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رسانه‌های آفریقایی گزارش داد؛ وزرای بهداشت هشت کشور عضو اتحادیه اقتصادی و پولی غرب آفریقا روز پنجشنبه هفتم مه برای هماهنگ کردن اقدامات و تدابیر خود در مقابله با کووید ۱۹ در نشستی مجازی گرد هم می‌آیند.
این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد به بررسی تدابیر و اقدامات عملی لازم برای مقابله با کووید ۱۹ و همچنین اجرای هماهنگ تصمیماتی که سران کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی و پولی غرب آفریقا و دولت‌های این منطقه در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده اند، اختصاص خواهد داشت.
طبق اعلام رسانه‌های آفریقایی، مبارزه با بحران کووید ۱۹ فرصتی به وجود آورده است تا کشور‌های عضو این سازمان اقتصادی منطقه‌ای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای اجرای هماهنگ تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه در داخل و خارج مرز‌های خود در بوته آزمایش قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، تهیه و اجرای یک طرح منطقه‌ای به منظور تقویت ظرفیت‌های سیستم بهداشت و درمان کشور‌های منطقه در مقابله با بیماری‌های همه گیر از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار نشست مجازی آتی وزرای بهداشت اتحادیه اقتصادی و پولی غرب آفریقا گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *