“کرونا”، المپیاد ورزشی دانشجویان در سال جاری را مشروط کرد!

با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری پانزدهمین المیپاد دانشجویان که پیش از این قرار بود در تابستان سال جاری و در استان گیلان برگزار شود، به عادی شدن شرایط کشور از نظر شیوع این ویروس منوط شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه هم اندیشی مجازی دبیران مناطق ورزش دانشگاه ها با حضور مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و با هدف انسجام و هماهنگی در اجرای برنامه های عملیاتی در سال  ۹۹، نحوه تداوم مسابقات منطقه ای (کسب سهمیه) و برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان برگزار شد.

در این جلسه محمدحسین علیزاده- مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان ضمن تشریح ماموریت های تعریف شده و لزوم تدوین برنامه عملیاتی در مناطق ورزشی و دانشگاه های تابعه، گفت: در سال ۹۸ اقدامات مناسبی برای توسعه فضای ورزش دانشگاه ها صورت گرفت و در سال جاری نیز با حمایت های صورت گرفته این برنامه تداوم دارد و با توجه به فعالیت های درنظر گرفته شده، شاهد توسعه خوبی در زمینه سرانه ورزشی خواهیم بود.

وی ادامه داد: از آن جا که در سال های گذشته سازمان امور دانشجویان، نتیجه عملی و عینی حمایت های خود و همکاری با دانشگاه ها را در توسعه زیرساخت ورزشی مشاهده کرده است؛ در سال جاری نیز حمایت های خود را  ادامه خواهد داد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان برگزاری مسابقات ورزشی به صورت مجازی در رشته های مانند شطرنج، دارت و… را در بین دانشجویان اقدام مناسبی دانست که در افزایش شور و نشاط و حفظ روحیه دانشجویان تاثیر مثبت خواهد داشت و گفت: علاوه بر این موضوع برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان به عنوان یک اقدام مهم در ورزش دانشجویی است و برگزاری این رویداد مهم منوط به عادی شدن شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا است و در صورت مساعد شدن شرایط با جلب نظر جمعی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها در خصوص زمان و شیوه برگزاری المپیاد تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه دبیران مناطق ده گانه ورزشی، برنامه های عملیاتی در حوزه های فنی و مسابقات قهرمانی، توسعه ورزش همگانی و تفریحی از طریق توسعه رویدادهای درون دانشگاهی، استانی، منطقه ای و سراسری، توسعه فضاهای زودبازده ورزشی و طرح های عمرانی و توسعه ورزش آموزشی و پژوهشی و توسعه مراکز تندرستی و نیز محورهای برنامه های سال ۹۹ در خصوص وضعیت ورزش دانشگاهی در شرایط کرونا و پسا کرونا را مطرح کردند.
 

به گزارش ایسنا، قرار بر این بود که پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان در تابستان سال جاری و در استان گیلان برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا به طور حتم این مسابقات با تعویق زمانی روبرو خواهد شد و برگزاری آن منوط به عادی شدن شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا است.

"کرونا"، المپیاد ورزشی دانشجویان در سال جاری را مشروط کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *