هلال احمر اردبیل به ۱۸۸ هزار نفر امدادرسانی کرد

رامین معبودی روز یکشنبه اظهارداشت: این افراد در ۵۶۱ فقره حادثه دچار حادثه‌دیدگی شده بودند که عوامل جمعیت هلال احمر استان به یاری آنها شتافتند.

وی تشریح‌کرد: امدادگران به ۳۵۲ فقره حادثه جاده‌ای، ۶۷ فقره حادثه برف و کولاک، ۳۹ حادثه کوهستان، ۳۲ حادثه خدمات حضوری، ۲۸ حادثه شهری، ۱۱ حادثه سیل و آبگرفتگی، ۱۰ حادثه دریایی – ساحلی، ۶ حادثه خدمات مناسبتی، چهار حادثه صنعتی و کارگاهی، چهار حادثه زلزله، ۲ حادثه رانش زمین، ۲ حادثه طوفان، ۲ حادثه آتش‌سوزی جنگل و مرتع، یک مورد ریزش آوار و یک مورد حادثه هوایی امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: هفت هزار و ۴۰۳ نفر از این تعداد در برف و کولاک، هزار و ۳۰۷ نفر در حوادث جاده‌ای، ۱۷۹ هزار و ۵۹۰ نفر در خدمات مناسبتی، ۱۲۱ نفر در کوهستان، ۱۰۲ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۹۹ نفر مراجعه‌کننده حضوری، ۶۰ نفر در طوفان، ۵۸ نفر در زلزله، ۳۸ نفر شهری، ۱۶ نفر دریایی – ساحلی، هفت نفر در آتش‌سوزی جنگل و مرتع، چهار نفر صنعتی و کارگاهی، ۲ نفر رانش زمین، یک نفر در ریزش آوار و یک نفر هم در حادثه هوایی دچار حادثه شده بودند.

معبودی با بیان اینکه هزار و ۲ نفر در این حوادث مصدوم شدند، گفت: ۸۳۱ نفر در حوادث جاده‌ای، ۱۷ نفر کوهستان، ۳۵ نفر خدمات حضوری، ۲۸ نفر شهری، ۲۳ نفر برف و کولاک، یک نفر دریایی – ساحلی، سه نفر صنعتی و کارگاهی، چهار نفر خدمات مناسبتی، ۵۸ نفر زلزله و ۲ نفر در طوفان دچار مصدومیت شده بودند.

او با اشاره به اینکه ۲۶۹ نفر شامل ۲۰۰ نفر در حوادث جاده‌ای، ۱۱ نفر کوهستان، ۲۲ نفر خدمات حضوری، ۱۸ نفر شهری، ۱۷ نفر در برف و کولاک و یک حادثه‌دیده در خدمات مناسبتی توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه‌داد: ۸۹ نفر شامل ۷۶ نفر در حوادث جاده‌ای، ۶ نفر خدمات حضوری، ۲ نفر شهری، یک نفر برف و کولاک، یک نفر صنعتی و کارگاهی و سه نفر خدمات مناسبتی به صورت سرپایی توسط عوامل جمعیت هلال احمر درمان شدند.

معبودی با اشاره به تجهیزات بکار گرفته شده در این امدادرسانی‌ها ادامه‌داد: امدادرسانی‌های سال ۹۸ توسط ۵ هزار و ۳۴ نفر روز نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۹۱ تیم عملیاتی و با ۶۰۰ دستگاه روز آمبولانس، ۲۹۸ دستگاه روز خودرو ست نجات، ۸۶ دستگاه روز خودرو پشتیبانی، ۱۵ دستگاه روز خودرو سنگین و ۲ فروند بالگرد انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هزار و ۶۳۵ نفر نیز در طول سال ۹۸ توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل اسکان داده شده است.

وی افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر استان اردبیل همواره آماده امدادرسانی به هموطنان بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

هلال احمر اردبیل به ۱۸۸ هزار نفر امدادرسانی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *