شرایط تهران از نظر کنترل کرونا مطلوب نیست

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران گفت: در تهران متأسفانه هنوز در زمینه کنترل کرونا به شرایط و نقطه مطلوب نرسیده ایم.

دکتر علیرضا زالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: هنوز آمار مراجعان ما در شهر تهران به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها قابل توجه است اگر چه قدری نمودار مراجعات کند شده است.
وی گفت: میزان مراجعات به مراکز درمانی در روز‌های اخیر افزایش یافته است.
زالی افزود: ما هنوز هم نگران بازگشت موج دوم بیماری به خاطر بازگشت مسافران نوروزی هستیم و شاید یکی دو روز آینده بتوانیم آثار سفر‌های نوروزی را از روی میزان مراجعه‌ها به مراکز درمانی مشاهده کنیم.
رئیس ستاد فرماندهی بیماری کرونا در تهران گفت: هنوز میزان مراجعه به حد مورد انتظار ما کاهش نیافته است.
وی درباره علت این که شمار زیادی معتاد در سطح شهر تهران پراکنده هستند، افزود: این یک مشکل جدی در شهر تهران است که می‌تواند ابعاد ملی هم داشته باشد.
زالی گفت: نیروی انتظامی هم در صدد است که براساس پروتکل تدوین شده، جمع آوری این معتادان را انجام دهد.
رئیس ستاد مرکزی مقابله با کرونا شهر تهران اضافه کرد: کسانی که معتاد هستند می‌توانند باعث انتشار و انتقال بیماری شوند، برخی از این افراد فاقد محل سکونت هستند و همین مسئله می‌تواند زمینه ابتلاء را بالا ببرد.
وی گفت: قرار است نیروی انتظامی و شهرداری تهران این مسئله را جدی‌تر در دستور کار قرار دهند.
زالی افزود: اقدامات خوبی را هر دو نهاد انجام داده اند، ولی باید جدی‌تر شود، اما به نظر می‌رسد که این موضوع نیازمند اعتبارات خاص است.
وی گفت: قرار شده است در این زمینه با ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتبه کنیم تا زمینه‌های لجستیکی و اعتبارات لازم این کار در اسرع وقت تأمین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *