حداکثر دمای هوا در آذربایجان‌غربی به ۳۹ درجه رسید

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مناطق جنوبی استان جوی پایدار حاکم است اما در مناطق شمالی با عبور امواج ناپایدار بارشی، افزایش ابر، بارش رگباران باران پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد تداوم دارد.

وی ب اشاره به بارش باران در مناطق شمالی استان اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۲.۵ میلی‌متر بارندگی در خوی و ۱.۷ میلی‌متر بارندگی در چایپاره ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص تداوم گرمای تابستانی در این منطقه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر دمای هوا در بوکان به ۳۹ درجه سانتی‌گراد، مهاباد، پیرانشهر، شاهین‌دژ و نقده به ۳۸ درجه سانتی‌گراد، اشنویه به ۳۷ درجه سانتی‌گراد، میاندوآب و سردشت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید که به ترتیب گرمترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته تکاب با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۲۱ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *