استاندار: راهکار عبور از کمبود شدید آب در سمنان صرفه‌جویی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، میانگین بارندگی‌های سمنان در ۲ فصل از سال آبی (۱۴۰۲- ۱۴۰۳) ۳۶ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشت، میانگین میزان بارندگی سال آبی این استان از پاییز ۱۴۰۲ تا فروردین ۳۶ و یک دهم میلیمتر است و ۲۰ و یک دهم میلیمتر میزان بارندگی سال آبی استان از پاییز ۱۴۰۲ تا کنون نسبت به بلندمدت کاهش داشته است.

سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: منابع تامین آب در سمنان سفره های آب زیرزمینی، قنات و چشمه‌سارها هستند و تامین آب از طریق خط انتقال از دیای خزر یا عمان نیست. در سال آبی کنونی طبق گزارش‌ها سمنان کم‌بارش‌ترین استان کشور معرفی شد و در این شرایط صرفه‌جویی و توجه به بهره‌وری مهم است.

وی بیان کرد: سمنان طی ۱۸ سال گذشته جزو استان‌های درگیر با خشکسالی بوده و یکی از مولفه‌های بهره‌وری مصرف بهینه و فرهنگسازی در مصرف درست است و انتظار می‌رود این رویکرد با تولید محتوا و اطلاع‌رسانی در جامعه نهادینه شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی در اولویت است، بیان کرد: جداسازی آب آشامیدنی از غیرآشامیدنی با پیوست فرهنگی مورد توجه باشد.

کسری منابع آبی در استان سمنان

به گزارش ایرنا، استان سمنان سالانه ۱۳۳ میلیون متر مکعب کسری آب‌های زیرزمینی و سه و ۲ دهم میلیارد مترمکعب کسری مخزن انباشته دارد و صرفه‌جویی ۱۷۸ میلیون مترمکعبی آب در سند سازگاری با کم آبی استان تا سال ۱۴۰۵ هدفگذاری شده است.

طبق گزارش‌ها، خروجی آب چشمه روزیه سمنان به عنوان منبع تامین آب این شهر از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال ١۴٠٠ به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در سال ١۴٠١ و به کمتر از ۲۵۰ لیتر بر ثانیه در بهار ۱۴۰۲ کاهش یافت.

استاندار سمنان بیان کرد: توجه به فراوری محصولات تولیدی استان در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: اطمینان‌آفرینی لازمه موفقیت در کار است و انتظار می‌رود دفاتر پیشخوان با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و ارایه بسته‌های آموزشی، در تبیین خدمات خود برای آحاد جامعه تلاش کنند.

به گفته وی، نظارت بر اجرای قوانین و صدور مجوز به تناسب شهرستان‌ها و تسریع در رسیدگی به درخواست‌هایی که به دفاتر پیشخوان ارسال می‌شود، از دیگر راهکارهای افزایش اقبال عمومی در استفاده از دفاتر پیشخوان است.

افزایش چندبرابری نامه های مردمی در دور دوم سفر شهید جمهور به سمنان

استاندار سمنان بیان کرد: در دور نخست سفر آیت الله رئیسی شهید جمهور به این استان ۳۲ هزار نامه مردمی و در دور دوم نزدیک به ۱۳۰ هزار نامه جمع‌آوری شد که افزایش چند برابری نامه‌های مردمی در دور دوم سفر نشان از اطمینان و اعتماد مردم به پاسخگویی است.

وی اظهار کرد: ۱۳ هزار خانوار سمنان در دور نخست سفر شهید جمهور به این استان تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با ستاد انتخابات گفت: رعایت مُر قانون مورد توجه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باشد.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *