هشدار زرد هواشناسی کرمان/ باد شدید و گرد و خاک در راه است

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روز شنبه این اداره کل آمده است، میزان غبار طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شمال و جنوب شرقی استان کرمان بیشتر خواهد بود.

براساس این اطلاعیه، با افزایش سرعت وزش باد و انتقال ریزگرد از استان های همجوار افزایش غلظت غبار، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا برای اغلب مناطق استان کرمان پیش بینی می شود.

همچنین بیشینه میزان غبار در این گزارش برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی و مناطق جنوب شرقی استان کرمان پیش بینی شده است.

به دلیل وزش باد شدید و گردوخاک طی روزهای مذکور، احتمال اختلال تردد در مسیرهای ارتباطی استان کرمان با سایر استان‌های همجوار نیز وجود دارد.

طبق این هشدار، به دلیل شرایط آب و هوایی طی روزهای مذکور، سالمندان، کودکان و افراد حساس از حضور در فضا باز به شدت خودداری کنند.

همچنین براساس این هشدار، اهالی استان کرمان ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بناهای نیمه کاره خودداری کنند.

جیرفت گرمترین ایستگاه هواشناسی کرمان شد

همچنین طبق اعلام هواشناسی کرمان، شهر جیرفت با ثبت دمای ۳۵.۲ گرمترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور ثبت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *