آماده‌باش در لرستان با اعلام هشدار هواشناسی/ فعالیت تورهای گردشگری و صعود کوهنوردان ممنوع شد

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آماده‌باش مدیران لرستان در پی ورود سامانۀ بارشی جدید، اظهار داشت: تمام تجهیزات این استان برای مقابله با حوادث احتمالی بارش‌ها در حالت آماده‌باش است.

او با تأکید به آماده‌باش نیروهای هلا‌ل‌احمر لرستان در پی هشدار هواشناسی، افزود: آمادگی اسکان احتمالی برای مسافران گرفتار در برف‌وباران جاده‌های این استان در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به لزوم لایروبی ۲۴ ساعتۀ کانال‌های آب‌رو توسط نیروهای شهرداری، عنوان کرد: آب‌گرفتکی معابر در سطح شهرهای این استان وجود دارد.

او با بیان اینکه تمام ماشین‌آلات بخش خصوصی و دولتی برای امدادرسانی احتمالی در جاده‌های لرستان به‌کارگیری شده‌است، بیان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و بارش برف در مناطق کوهستانی انتظار می‌رود.

پازوکی با اشاره به پرهیز از ترددهای غیرضروری در جاده‌های لرستان، گفت: رانندگان برای تردد در محورهای کوهستانی به تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ مجهز باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تأکید به رعدوبرق و وزش باد شدید در شهرهای این استان، ابراز کرد: فعالیت تورهای گردشگری در پی هشدارهای هواشناسی لغو می‌شود.

پازوکی با هشدار به کوهنوردانی که قصد صعود به قله‌های لرستان را دارند، اظهار داشت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات تا اطلاع ثانوی در پی هشدارهای هواشناسی خودداری کنند.

سامانه بارشی قوی‌ از شامگاه چهارشنبه در جو لرستان فعال شده‌است و تمام نقاط این استان تحت‌‌تأثیر فعالیت این سامانه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۶۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *