وضعیت قرمز در مشهد

در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

به گزارش عرشه آنلاین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هم‌اکنون از چهار سد تأمین‌کننده آب در شهر مشهد ۳ سد از مدار بهره‌برداری خارج شده است و آب مصرفی این شهر تنها از سد دوستی برداشت می‌شود.

حسین اسماعیلیان اظهار داشت: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد تأمین می‌شود که سد دوستی مهم‌ترین آنهاست، مشهد با ادامه خشکسالی و عدم بارندگی با کاهش ۴۰درصدی آب روبه‌روست و سدهای تأمین‌کننده آب مشهد شامل سدهای “دوستی، طُرُق، اَرداک و کاردِه” است که به‌دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از مهرماه امسال تاکنون ۲۳ میلی‌متر بارندگی در مشهد ثبت شده است که نسبت به دوره بلندمدت ۶۰ درصد کاهش دارد؛ بارندگی‌های انجام‌شده هم غیرمؤثر بوده است و رواناب و ورودی به سدها نداشته‌ایم.

اسماعیلیان افزود: در زمان حاضر با ۶۰ درصد کاهش میزان ذخیره آب سدها نسبت به سال قبل روبه‌رو هستیم و سال سختی را به‌لحاظ تأمین آب برای این کلان‌شهر پیشِ‌رو داریم و حتی اگر در روزها و ماه‌های آینده، بارندگی داشته باشیم، باز هم اثرات ۳ سال خشکسالی پیاپی جبران نخواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی سختی‌های تأمین آب ۳ سال گذشته هم اضافه شده است و همان‌طور که در بحث اجرای طرح‌ها باید پروژه‌های ویژه‌تر، خاص‌تر و سخت‌تری را اجرا کنیم و در حوزه مدیریت مصرف هم باید اقدامات ویژه‌تری را انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و کاهش ۲۰ درصد مصرف آب انجام شده است و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که مصرف متعادل را رعایت نکنند قطع خواهد شد.

اسماعیلیان اضافه کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات مدیریت مصرف در شروع فصل تابستان و هم‌زمان با اوج مصرف در دستور کار بود اما به‌دلیل شرایط بحرانی، امسال این کار را از فصل زمستان شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشترکان خوش‌مصرف هستند و انتظار دارند با بخشی از مشترکان که بدمصرف هستند برخورد شود و در همین خصوص انشعابات عمومی متعلق به مجتمع‌های مسکونی که دارای استخر هستند و نیز انشعاب آب باغ‌ویلاهای داخل و اطراف شهر مشهد که مصرف نامتعارف دارند قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: فضاهای عمومی مثل هتل‌ها و کارواش‌ها به‌شکل دقیقی پایش شده‌اند و مصرف بخش زیادی از آنها با اقداماتی نظیر نصب تجهیزات کاهنده مصرف متعادل شده است و انشعاب بخشی که مصرف نامتعارف دارند قطع می‌شود.

اسماعیلیان افزود: الزام برای کاهش ۲۰درصدی مصرف آب ادارات اطلاع‌رسانی شده است و با ادارات و سازمان‌هایی که مصرف آب نامتعارف دارند برخورد می‌شود و آب این ادارات قطع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *