اجرای سراسری مانور زلزله در مدارس چهارمحال و بختیاری

حسن فاضل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به هشتم آذرماه روز برگزاری مانور زلزله در مدارس کشور، گفت: این برنامه صبح فردا در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با به صدا درآمدن آژیر زلزله اجرا می‌شود.

مدیر سازمان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا کنون ۲۵ دوره مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور در کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به لزوم آموزش مهارت‌های اجتماعی و بالا بردن دانش و آگاهی در برخورد با حوادث طبیعی، افزود: کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی از اهداف مانور زلزله است و دانش‌آموزان موظف هستند آموخته‌های خود را برای خانواده نیز مطرح کنند.

فاضل اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، ایران در دسته کشورهای زلزله‌خیز قرار گرفته است و دانش‌آموزان در هر مقطع و سنی جزو آسیب‌پذیرترین قشر در برابر خطرات ناشی از زلزله هستند و ساختمان مدارس نیز همیشه به دلیل ایمن و وسیع بودن به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان طبق دستورالعمل‌هایی که از قبل به مدارس ابلاغ شده است در ۲ مرحله پناه‌گیری صحیح و خروج از محل(تخلیه و رفتن به فضایی باز) را در مانور زلزله تمرین می‌کنند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری در پایان بر ضرورت بالا بردن سطح آگاهی و ایجاد آمادگی در برخورد با بلایای طبیعی به منظور انجام عکس‌العمل‌های صحیح و سریع در بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *