تهران در روزبارانی هم ناسالم شد | این شهر دیگر قابل سکونت نیست!

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلاینده‌ها پس از باران امروز بر روی عدد ۱۰۱ قرار گرفت و از این رو وضعیت نارنجی و ناسالم است.

به گزارش عرشه آنلاین؛با توجه به شرایط کنونی کیفیت هوا، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۹ روز هوای پاک، ۱۷۷ روز قابل قبول و ۶۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۷ روز ناسالم برای همه را تجربه کرده است.

سهم ۱۸ درصدی دانش آموزان در آلودگی هوای تهران

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: حمل و نقل و تردد دانش آموزان در سطح استان تهران در حدود ۱۰۰ هزار خودرو است که ۱۸ درصد در آلودگی هوا سهم دارد.

علیرضا مزینانی مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره مسؤولیت مدیریت شهری و آلودگی هوای تهران گفت: ما از نظر قوانین مشکلی نداریم و قانون هوای پاک وظایف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است.

وی به نقش عوامل طبیعی و انسانی در آلودگی هوای تهران اشاره کرد و افزود: ما به دلیل موقعیت جغرافیایی استان تهران و به دلیل حجم بارگذاری بیش از حد در این استان، یک وضعیت خاصی داریم به طوریکه به محض وارونگی و پایداری و سکون هوا، درگیر آلودگی هوا می‌شویم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران مصرف بالای سوخت، تردد وسایل حمل و نقل بیش از اندازه و فرسوده و بارگذاری انواع صنایع مختلف در استان تهران را در آلودگی هوای تهران موثر خواند و گفت: حمل و نقل و تردد دانش آموزان در سطح استان تهران حدود ۱۰۰ هزار خودرو است که ۱۸ درصد در آلودگی هوا سهم دارد.

مزینانی با بیان اینکه وزن دستگاه‌ها و منابع ساکن و متحرک در آلودگی کلانشهر تهران روز یکشنبه در کارگروه اصلی آلودگی هوا بررسی شد اظهار کرد: ما هم صورت جلسه مشخصی داریم و هم اقدامات مشخص شده است و فقط لازم است که همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها همت و اراده به خرج دهند.

این مقام مسؤول سهم منابع ساکن در آلودگی هوا را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: سهم منابع متحرک شامل خودروهای سواری، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها و تاکسی و مینی‌بوس و وانت‌ها در آلودگی هوا بسیار زیاد است.

وی استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در تهران را یک راهکار مهم و موثر برای کاهش آلودگی هوا مطرح کرد.

این مصاحبه امروز سه‌شنبه، ۷ آذر، با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درباره مسؤولیت مدیریت شهری و آلودگی هوای تهران انجام گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *