برگزاری مانور سیل و زلزله در زنجان با حضور ۱۱۰ تیم عملیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس بابایی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان پیش از ظهر امروز در حاشیه مانور زلزله و سیل زنجان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مانور بزرگ استانی سیل و زلزله در ابعاد بزرگی طراحی شده است، اظهار کرد: در این مانور بیش از ۴۰ دستگاه امدادی و خدمات‌رسان در این مانور حضور دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تعداد تیم‌های عملیاتی حاضر در مانور سیل و زلزله استان را ۱۱۰ تیم اعلام و تصریح کرد: بیش از ۴۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک‌وسنگین در این مانور مشغول عملیات هستند.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰ نیروی عملیاتی در مانور سیل و زلزله امروز حضور دارند، افزود: هدف از برگزاری این مانور ایجاد انسجام و هماهنگی در بین دستگاه‌ها و ارتقای سطح آمادگی در بین دستگاه‌های متولی امدادی و خدمات‌رسان در صورت بروز حوادث احتمالی است.
بابایی با بیان اینکه مانور در این سطح برای نخستین‌بار در سطح استان در حال برگزاری است، ادامه داد: این مانور با ترکیبی از همه دستگاه‌ها با مأموریت‌های مختلف از جمله هلال‌احمر، آبفار، آب منطقه‌ای و … برگزار می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تشریح وظایف طراحی شده برای دستگاه‌های اجرایی بر اساس سناریوی نوشته شده، ادامه داد: این مانور یک تمرین کامل از وظایف دستگاه‌ها در صورت بروز حوادث است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *